نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سؤالاتی پیرامون باتری لپ تاپ ایسوس

شاید برای شما پیش آمده است که به دنبال خرید باتری لپ تاپ ایسوس بوده باشید. باتری‌های لپ تاپ بنا به هر دلیلی خراب می‌شود و در این خصوص تفاوتی در برندها وجود ندارد. در واقع نوع استفاده کاربر از باتری و صد البته خود کیفیت آن است که میزان عمر باتری را تضمین می‌کند. یکی از باتری‌هایی که امروزه خیلی بیش از بقیه مورد فروش قرار می‌گیرد، باتری لپ تاپ ایسوس است.

در هنگام خرید باتری لپ تاپ ایسوس همیشه سؤالاتی وجود دارد که ما در نظر گرفتیم در این مقاله آن‌ها را برای شما بیان کنیم تا دید بهتری نسبت به این برند داشته باشید.

قیمت باتری لپ تاپ ایسوس چقدر است؟

برای هیچ لوازم جانبی نمی‌توان قیمت دقیقی تعیین کرد و این بستگی به ویژگی و مدل‌های آن دارد. باتری لپ تاپ ایسوس هم از این قاعده مستثنا نیست؛ اما در حالت کلی، قیمت باتری‌های این برند از ۴۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رود که حالا این به نوعی که شما می‌خواهید بستگی دارد. اصولاً برای خرید باتری لپ تاپ، به مدل آن توجه می‌کنند و نمی‌توان باتری یک مدل را در نمونه‌ای دیگر مورد استفاده قرار داد.

عمر باتری لپ تاپ ایسوس به چه عواملی بستگی دارد؟

عمر باتری این برند به دمای محیط، رطوبت، طراحی سیستم، نوع مدل، سیستم عامل، تنظیمات دستگاه و از همه مهم‌تر به چگونگی استفاده از آن بستگی دارد؛ اما همانطور که گفتیم و ظرفیت و طول عمر باتری در گذر زمان و بر اساس میزان استفاده تغییر پیدا می‌کند و در واقع کاهش میابد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش اتصال دو لپ تاپ با وای فای

بهتر است که با باتری‌های لیتیومی استفاده کنید که طول عمر ۳۰۰ تا ۵۰۰ چرخه شارژ دارند که اصولاً بعد از ۳۰۰ چرخه شارژ می‌توانند تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کنند. برای اینکه بتوانید عمر باتری را در تعادل نگه دارید، نباید لپ تاپ یا باتری خود را در محیط‌های خیلی گرم یا سرد قرار دهید.

چه نکاتی را برای استفاده بهینه از باتری لپ تاپ ایسوس رعایت کنیم؟

به غیر از موارد بالا، نکاتی وجود دارد که شما به منظور افزایش طول عمر باتری لپ تاپ ایسوس رعایت کنید که شامل:

همیشه لازم نیست که باتری به دستگاه متصل باشد. برخی از متخصصین توصیه می‌کنند که هر از گاهی از برق مستقیم برای لپ تاپ خود استفاده کنید و برای افزایش طول زمان عمر، باتری را در یک محفظه جداگانه و به دور از هر گونه سرما و گرما نگهداری کنید.

باتری هیچگاه در سرما یا گرمای مستقیم مانند نور خورشید قرار دهید و باید در یک دمای متعادل آن را نگهداری کنید. یک باتری لپ تاپ ایسوس همانطور که در بالا گفتیم طول عمری بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ چرخه دارد.

تا زمانی که شارژ باتری تخلیه نشده است، آن را به برق برای شارژ مجدد نزنید. این کار باعث کاهش طول عمر باتری می‌شود. ممکن است که تخلیه کامل یک باتری چند روز طول بکشد و این هیچ مشکلی ندارد. اجازه دهید که باتری به طور نسبتا کامل تخلیه شود و سپس به برق بزنید.

هیچگاه لپ تاپ و باتری آن را در محیط پر رطوبت یا نزدیک آن قرار ندهید. این کار روی عملکرد دستگاه به ویژه تحریک مواد شیمیایی موجود در آن و خراب شدن زودهنگام دستگاه می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   درایو دی وی دی ASUS D550MA-DS01

در زمانی که باتری لپ تاپ ایسوس به کمتر از ۲۰ درصد رسید، آن را به شارژ بزنید. باز هم توصیه می‌کنیم که اگر شما باید مدت زمان بیشتری را برای خرید باتری سپری کنید، بهتر است که برای مدت زمان مشخصی هم از برق مستقیم استفاده کنید.

باتری لپ تاپ ایسوس را نزدیک هیچگونه منبع گرما یا سرما مانند یخچال، شومینه و همچنین وسایلی که موج مغناطیسی از خود ساطع می‌کنند، نگه ندارید.

برای افزایش طول عمر بهتر است که نکات زیر همراه با موارد بالا رعایت کنید:

نور صفحه را کاهش دهید. افزایش نور صفحه باعث مصرف بیش از حد باتری می‌شود.

اگر سی پی یو شما چند هسته است، فرآیندها را به صورتی تعریف کنید که لازم نباشد از همه هسته برای انجام فعالیت‌ها استفاده کند.

هنگامی که کارتان با دستگاه تمام شد، آن را خاموش کنید.

تنظیمات مربوط به استفاده بهینه از باتری را فعال کنید.

ویژگی‌ها و تنظیمات اضافه مانند بلوتوث را در صورتی که نیاز ندارید، غیر فعال کنید. فعال بودن این گزینه باعث افزایش مصرف باتری می‌شود.

چگونه متوجه مشکل در باتری لپ تاپ ایسوس شویم؟

اصولاً همه باتری‌ها دارای وجه مشترک یکسانی در نمایش مشکلات هستند؛ اما بیشتر مشکلاتی که باتری لپ تاپ ایسوس ممکن است که با آن مواجه شود، شامل موارد زیر است:

باتری شارژ نمی‌شود.

باتری زود شارژ خالی می‌کند.

دستگاه قادر به شناسایی اتصال باتری به دستگاه نیست.

سیستم به طور مکرر اعلام اتصال شارژر به دستگاه را می‌کند.

برای تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس به کجا مراجعه کنیم؟

برای تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس باید به نمایندگی ایسوس مراجعه کنید. متأسفانه بسیاری از افراد هستند که به انواع تعمیرات لپ تاپ آشنایی دارند؛ اما نمایندگی نیستند. در نگاه اول شاید هیچ مشکلی وجود نداشته باشد؛ اما وقتی کمی ریز می‌شویم، به دلیل نداشتن کافی فرد مورد نظر به سیستم لپ تاپ ایسوس، امکان انجام اقدامات اشتباهی وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   راه های امنیت مودم ایسوس
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 8 =