نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آشنایی با چراغ های مودم ایسوس

هیچ چیزی مثل قطع و وصل شدن اینترنت نمی تواند با اعصاب کاربران به ویژه افرادی که در کلاس های آنلاین شرکت می کنند و کارشان با اینترنت است، بازی کند. خوشبختانه چندین و چند چراغ روی مودم جا خوش کرده اند که برخی از آن ها ثابت هستند و برخی از آن ها هم به صورت چشمک زن هستند؛ که با خاموش شدن آن ها می توان فهمید که مشکل قطعی اینترنت دقیقا از کجاست و باید چه کرد. اگر دوست دارید با کار تک تک چراغ هایی که روی مودم خودنمایی می کنند، آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چراکه قرار است به معرفی چراغ های مودم ایسوس بپردازیم.

چراغ Power؛ نشان دهنده روشن بودن مودم

برای معرفی چراغ های مودم ایسوس اول از همه با چراغ پاور شروع می کنیم که روشن بودن آن نشان می دهد که مودم به شیوه صحیحی روشن است و کارش را بدون هیچ مشکلی انجام می دهد؛ البته تمامی این خوشبینی ها برای زمانی است که چراغ پاور مودم به صورت ثابت روشن بماند و قطع و وصل نشود؛ چراکه خاموش بودن این چراغ یا قطع و وصل شدن آن به معنای عدم ورود جریان به داخل مودم یا قطع و وصل شدن جریان ورودی به داخل آن است.

اگر شما هم با چنین مشکلی در مودم ایسوس مواجه شده اید، اول از همه باید اتصال درست کابل آداپتور مودم به پریز برق را چک کنید و سپس از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید. اگر مشکل از این موارد نبود، امکان دارد که مشکل از آداپتور مودم شما باشد و از داخل دچار قطعی شده باشد؛ بنابراین بهتر است آداپتور مودم را تعویض کنید و ببینید که چراغ پاور روشن می شود یا خیر. اگر چراغ پاور مودم این بار روشن شد و قطع و وصل نمی شد یعنی اینکه مشکل از آداپتور مودم شما بوده است.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل اتصال بلوتوث در ویندوز 10

چراغ ADSL؛ نشان دهنده وضعیت ارتباطی با شرکت ارائه دهنده اینترنت (ISP)

در این قسمت از معرفی چراغ های مودم ایسوس، نوبت به دومین چراغ از سمت چپ یعنی چراغ ADSL است که وضعیت ارتباطی شما با شرکتی که از آن اینترنت گرفته اید را نشان می دهد؛ به گونه ای که اگر این چراغ روشن باشد، نشان دهنده این است که تمامی اتصالات شما با شرکت ارائه دهنده اینترنت کاملا صحیح است و هیچ مشکلی ندارد. اگر چراغ ADSL مودم شما خاموش است بهتر است یک بار مودم ایسوس را خاموش و روشن کنید اما اگر مشکل برطرف نشد باید حتما با شرکتی که از آن اینترنت دریافت می کنید تماس بگیرید.

چراغ Internet؛ نشان دهنده برقراری اتصال به اینترنت

سومین چراغی که قصد معرفی آن را داریم، چراغ اینترنت است که روشن بودن آن نشان دهنده برقراری اتصال به اینترنت است؛ البته گاهی اوقات ممکن است که این چراغ چشمک بزند یا کاملا خاموش شود. توجه داشته باشید که چراغ اینترنت باید به صورت ثابت روشن بماند و چشمک زدن آن به معنی ایجاد اختلال در اتصال به اینترنت است؛ چراکه این چراغ زمانی که اینترنت در حال اتصال است، چندین بار روشن و خاموش می شود و بعد از آن به صورت ثابت روشن می ماند. پس اگر چراغ اینترنت مودم شما روشن و خاموش می شود یا اینکه کاملا خاموش شده است، ابتدا باید یک بار مودم خود را خاموش و روشن کنید و اگر مشکل رفع نشد با شرکتی که از آن اینترنت دریافت می کنید، تماس بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارت wifi ASUS VivoBook S400C

چراغ Wireless؛ نشان دهنده وضعیت روشن بودن وای فای

در این مرحله از معرفی چراغ های مودم ایسوس، نوبت به معرفی چراغ وایرلس است که روشن بودن آن نشان دهنده فعال بودن قابلیت وای فای و پخش امواج در محیط است. درواقع زمانی که شما نام کاربری و پسورد خود را وارد کرده و به مودم متصل می شوید، چراغ وایرلس یا وای فای شروع به چشمک زدن می کند؛ البته روشن بودن این چراغ درصورتی که چراغ اینترنت خاموش باشد، بی فایده است؛ چراکه هیچ داده ای برای تبادل وجود ندارد.

چراغ WPS؛ وصل شدن به مودم بدون وارد کردن رمز

پشت اکثر مودم هایی که دارای قابلیت وای فای هستند دکمه ای با عنوان WPS وجود دارد که چراغ آن نیز بر روی مودم تعبیه شده است. درواقع WPS یک استاندارد برای تنظیمات امنیتی شبکه های وای فای است و صرفا برای راحتی کار کاربران آماتور که آشنایی چندانی با مسائل شبکه ندارند ساخته شده است. مزیت استفاده از WPS این است که مجبور نیستید هر بار برای اتصال به شبکه وای فای رمز عبورتان را وارد کنید. البته اکیدا پیشنهاد می کنیم که از WPS استفاده نکنید چراکه اصلا امنیت ندارد و به راحتی هک می شود؛ تا جایی که فعال کردن WPS هر کاری که برای امن کردن مودم خود انجام داده باشید را زیر سوال می برد و احتمال هک شدن مودم را بالا می برد.

چراغ های LAN؛ نشان دهنده برقراری ارتباط فیزیکی با کامپیوتر از طریق کابل LAN

آخرین چراغی که تصمیم داریم در این بخش از معرفی چراغ های مودم ایسوس به بررسی آن بپردازیم، چراغ LAN است؛ که براساس نوع مدل مودم یک یا چند چراغ LAN به همراه یک یا چند پورت LAN بر روی آن قرار گرفته است. اگر کامپیوتر شما دارای دانگل وای فای نباشد مجبورید اتصال بین کامپیوتر و مودم را به شکل فیزیکی با استفاده از کابل LAN برقرار کنید؛ که با اتصال کابل LAN به هر یک از پورت های LAN بر روی مودم چراغ مخصوص به آن پورت LAN بر روی مودم روشن می شود.

این مطلب را از دست ندهید   هک شدن تبلت ایسوس
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − یک =