نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش بروز رسانی بایوس لپ تاپ ایسوس

کاربران لپ تاپ در برخی از مواقع نیاز به بروز رسانی بایوس لپ تاپ خود دارند. البته این امر همیشه ضرورت ندارد و تنها در برخی شرایط خاص نیاز به بروزرسانی بایوس وجود دارد. قبل از اینکه به موضوع بروز رسانی بایوس بپردازیم، بد نیست چند جمله ای راجع به بایوس و نقش آن در لپ تاپ صحبت کنیم. بایوس (BIOS) مخفف عبارات basic input/output system است. این بخش از لپ تاپ فرآیند بوت کردن سیستم را بر عهده دارد. بایوس یک قطعه سخت افزاری بر روی مادربرد است که توسط یک نرم افزار تعریف شده توسط شرکت سازنده، عمل میکند.

بایوس لپ تاپ از اولین قسمت هایی است که پس از روشن کردن دستگاه شروع به کار می کند و تمامی اطلاعات سیستم را پردازش می کند. گاهی بایوس در شناسایی اطلاعات ممکن است دچار مشکل شود. در این شرایط یکی از راهکارهای رفع مشکل، بروزرسانی آن است. البته هدف از بروزرسانی، همیشه رفع مشکل نیست. برای آشنایی با تنظیمات بایوس به مقاله مربوطه در همین سایت مراجعه نمایید و در ادامه مطلب شرایطی را بررسی می کنیم که در آن آپدیت بایوس لازم است.

چه مواقعی بروز رسانی بایوس لپ تاپ ضروری است؟

همانطور که گفتیم شما همیشه به آپدیت بایوس نیاز ندارید. شرایطی که نیاز است در آن بایوس بروزرسانی شوند، شامل موارد زیر می باشد:

1- در لپ تاپ های قدیمی که امکان استفاده از ویندوزهای 7، 8 و 10 در آنها وجود ندارد، جهت ارتقا سیستم عامل می توان بایوس را آپدیت کرد. در این لپ تاپ ها اگر سیستم عامل های فوق را نصب کنید متوجه ناهماهنگی هایی در لپ تاپ می شوید. این به دلیل تعریف نشدن چنین سیستم عامل هایی در بایوس شما است. از این رو بروز رسانی بایوس لپ تاپ در این مواقع ضروری است.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش بک آپ گرفتن از اطلاعات لپ تاپ

2- اگر در زمان ارتقاء سخت افزاری مانند افزایش حجم رم، تعویض هارد دیسک با درایور SSD و مواردی از این دست با مشکلاتی مانند صفحه آبی (Blue Screen)، ریستارت شدن های نامنظم، عدم استفاده و شناسایی حافظه رم و غیره مواجه شدید، اولین کار برای رفع مشکل، بروزرسانی بایوس است.

3- در لپ تاپ هایی که دارای سیستم (Turbo Boost) هستند گاهی مشکلاتی مانند کرش و هنگ کردن سیستم پیش می آید. یکی از راهکارهایی که برای رفع مشکل در این سیستم ها پیشنهاد می شود، بروز رسانی BIOS است.

4- آخرین موردی که لازم است تا بایوس را آپدیت کرد، اعلان رسمی از سمت کمپانی سازنده است. گاهی کمپانی سازنده، خبر از انتشار ورژن جدید بایوس برخی مدل ها می دهد. در این حالت نیز می توانید بایوس دستگاه را بروزرسانی کنید.

نحوه بروز رسانی بایوس لپ تاپ

آپدیت بایوس لپ تاپ کار دشواری نیست. نسخه جدید بایوس لپ تاپ توسط شرکت سازنده در وب سایت آن قرار می گیرد. برای بروزرسانی BIOS کافی است به این وب سایت رفته و داریو مربوط به مدل دستگاه را دانلود کنید. پس از دانلود شدن نرم افزار بایوس جدید، باید تغییراتی را در لپ تاپ اعمال نمایید تا دستگاه برای بروزرسانی آماده شود.

در اولین گام، آنتی ویروس را غیرفعال نمایید. با این کار از بلوک شدن برخی فایل ها توسط آنتی ویروس و توقف فرآیند بروز رسانی بایوس جلوگیری می کنید. باتری را درحالت فول شارژ قرار دهید و برق شهری را هم وصل کنید. همچنین از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر فایلی حذف شد، با مشکل مواجه نشوید. بایوسی را که دانلود کرده اید اجرا کرده و ok بزنید. در این مرحله سیستم به صورت خودکار آپدیت بایوس لپ تاپ را انجام می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   قاب جلو Asus X551CA

برای بروزرسانی بایوس لپ تاپ ایسوس نیز باید به وب سایت رسمی ایسوس بروید. نام و مدل دستگاه را برای دانلود نسخه جدید بایوس وارد کنید. برای این کار باید به بخش پشتیبانی (Support) وب سایت بروید. سپس قسمت Driver & Tools را انتخاب کرده و سیستم عامل مورد نظر را تعیین کنید. پس از آن برای بروز رسانی بایوس لپ تاپ ایسوس، بر روی عبارت BIOS کلیک کرده تا لیست آپدیت های بایوس نشان داده شوند. برای دانلود بایوس مورد نظر، گزینه Global یا Download آپدیت بایوس را در قالب فایلی فشرده با پسوند zip دانلود کنید.

فایل را از حالت فشرده خارج کرده و در لپ تاپ کپی کنید. سپس سیستم را ریستارت کرده و پس از مشاهده لوگوی اولیه شروع Asus کلید F2 را فشار داده و به محیط BIOS بروید. برای اتمام کار به سربرگ Advanced رفته و گزینه Start Easy Flash را انتخاب نمایید. فایل آپدیت را از طریق نام آن پیدا کرده و پس از انتخاب آن منتظر آپدیت خودکار بایوس لپ تاپ باشید. زمانی که بروزرسانی به پایان رسد، سیستم ری استارت شده و با نسخه بایوس جدید شروع به کار می کند.

آپدیت بایوس ایسوس با فلش

همانطور که اشاره کردیم اولین کاری که باید برای بروز رسانی بایوس لپ تاپ ایسوس انجام دهید، این است که به وب سایت رسمی ایسوس مراجعه کرده و فایل بروزرسانی بایوس ایسوس را دانلود کنید. پس از دانلود فایل بروزرسانی بایوس این سیستم آن را از حالت زیپ خارج کرده و بر روی فلش ذخیره کنید. حالا فلش را به سیستم متصل کرده و آن را ریستارت کنید؛ درحالیکه سیستم بوت می‌شود با استفاده از کلید F2 یا F8 یا Delete وارد بایوس سیستم شوید. در تنظیمات بایوس به سراغ تب Tool بروید و EZ Flash را باز کنید. حالا فلش موردنظر و فایل بروزرسانی بایوس که درون آن ذخیره کرده‌اید را انتخاب کرده و کلید Enter را بزنید.

این مطلب را از دست ندهید   عوامل گرم شدن مادربرد

بعد از چند ثانیه پیغامی مبنی بر اجازه اجرای فایل بروزرسانی از طریق فلش نمایش داده می‌شود که باید Accept را انتخاب کنید. مجددا پیغامی نمایش داده می‌شود و از شما اجازه ریستارت کردن سیستم را می‌خواهد که باید آن را هم تایید کنید تا سیستم ریستارت شده و پروسه بروزرسانی بایوس انجام شود.

قیمت آپدیت بایوس مادربرد

اگر به دنبال تکنسین متخصصی می‌گردید که کار آپدیت بایوس مادربرد سیستم خود را به آن بسپارید، می‌توانید سری به یکی از شعبه‌های نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس بزنید. تکنسین‌های بخش نرم‌افزار این مرکز هزینه آپدیت بایوس سیستم را به شما اعلام می‌کنند، سپس درصورتی که تمایل داشتید، پروسه بروزرسانی بایوس لپ تاپ شما را آغاز کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این سیستم را در اختیار شما قرار می‌دهند.

مزایای آپدیت بایوس

با بروز رسانی بایوس لپ تاپ، مادربرد می‌تواند از پردازنده‌های پیشرفته و قدرتمندتر پشتیبانی کند؛ از این‌رو امکان ارتقا CPU لپ تاپ امکان‌پذیر می‌شود.

اگر تصمیم دارید یک هارد SSD بر روی سیستم خود قرار دهید اما بایوس آن این اجازه را به شما نمی‌دهد، می‌توانید با بروزرسانی بایوس این مشکل را برطرف کنید.

از آن‌جایی که بایوس اجزا مادربرد را مدیریت می‌کند، امکان دارد با آپدیت نبودن آن، ارورهای متعددی بر روی سیستم شما نمایش داده شوند؛ که در این صورت می‌توانید با بروز رسانی بایوس لپ تاپ از شر ارورهای مزاحم خلاص شوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =