نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر فن لپ‌تاپ ایسوس/ از آنجا که امروزه استفاده از لپ­تاپ­‌ها زیاد شده و هرجا که می­‌رویم آن­ها را با خود می‌­بریم، باید نکات ریزی که راجع به آن­ها وجود دارد را هم بدانیم. لپ‌­تاپ­‌ها عضو مهمی از وسایل الکترونیکی امروزه هستند که افراد برای کار­های مختلفی به آن­ها نیاز پیدا می‌­کنند و آن­ها را برای انجام کار با خود حمل می­‌کنند. در این بین سلامت لپ­‌تاپ شما از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است. یکی از قطعات مهم لپ‌­تاپ که سلامت کارکرد لپ­‌تاپ به آن بستگی دارد فن لپ­‌تاپ ایسوس می‌­باشد که ممکن است گاهی دچار خرابی بشود. خوب است راجع به این مشکل اطلاعات بیشتری کسب کنید، پس با ما همراه باشید.

فن لپ‌­تاپ قطعه مهمی در سیستم لپ‌­تاپ­‌هاست که وظیفه خنک­ کردن محیط داخلی لپ­‌تاپ را برعهده دارد. این قطعه با تبادل هوا در درون لپ­‌تاپ موجب بیرون فرستادن هوای داغ و آوردن هوای خنک به داخل لپ‌­تاپ می‌­شود و به این صورت فضای داخلی لپ­‌تاپ را خنک می­‌کند. از همین رو اگر فن به درستی کار نکند باعث ایجاد مشکل برای بقیه قطعات می‌­شود. اگر سیستم بیش از حالت عادی داغ شود CPU به درستی کار نمی­‌کند و دستگاه کند می‌­شود، این یکی از مشکلاتی است که بعد از خرابی فن ممکن است برای لپ‌­تاپ پیش آید. برای جلوگیری از این مشکلات باید راجع به این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید پس با ما همراه باشید.

علل خرابی فن لپ­‌تاپ

در تعمیر فن لپ‌­تاپ ایسوس خوب است به این نکته توجه کنید که هر چه اطلاعات شما راجع به این موضوع بیشتر باشد خودتان راحت‌تر می­‌توانید مشکلات لپ‌­تاپ­تان را حل کنید. پس به یک سری از علت‌­هایی که باعث خرابی و درست کار نکردن فن لپ­‌تاپ می­‌شوند می­‌پردازیم.

این مطلب را از دست ندهید   علائم داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس چیست؟

وجود گرد و غبار روی فن

یکی از شایع‌­ترین و ساده‌­ترین دلایل درست کار نکردن این قطعه وجود گرد و غبار بسیار در محفظه­‌ی فن لپ­‌تاپ می‌­باشد. به دلیل جریان هوا در درون محفظه‌­ی فن لپ­تاپ و وجود گرد و غبار در درون این محیط ذرات ریز گرد و غبار به اطراف می‌­چسبند و ممکن است مانع درست کار کردن فن لپ‌­تاپ بشوند.

نحوه قرار دادن نامناسب

یکی دیگر از دلایل به وجود آورنده­‌ی خرابی فن لپ‌­تاپ نحوه قرار گیری نامناسب لپ­‌تاپ است. در صورتی که لپ­تاپ را روی سطوح ناهموار و کج و عمود قرار دهید فن قدرت روشن شدن را ندارد و نمی­‌تواند کار کند تا وقتی که در آن موقعیت قرارگرفته است.

نقص مادربرد

همانطور که احتمالا می‌­دانید یکی از اصلی­‌ترین قطعات لپ­‌تاپ مادربرد است که ارتباط بخش­‌های مختلف با یکدیگر را برقرار می­‌کند. علت کار نکردن فن لپ­‌تاپ نیز به همین دلیل می­‌تواند نقض فنی در کارکرد مادربرد باشد. در نتیجه بررسی مادربرد توسط فرد متخصص نیز یکی از راه حل­ هاست.

تعمیر فن لپ‌تاپ ایسوس

راه­کار­های تعمیر فن لپ‌­تاپ ایسوس

در بند بالا به مشکلات رایج به وجود آورنده این مشکل که باعث می­‌شوند فن لپ‌­تاپ کار نکند پرداختیم. حال اگر بخواهیم به راه­کار­های رایج برای جلوگیری و یا تعمیر فن لپ­تاپ ایسوس بپردازیم باید به بخش زیر توجه­تان را جلب کنیم.

  1. سعی کنید حتما در تمیز نگه داشتن لپ­‌تاپ خود به خصوص فن آن کوشا باشید به این شکل که هر چند مدت یک بار به دست فرد متخصص برای سرویس و تمیز گردن بسپرید و از تمیزی آن اطمینان حاصل کنید.
  2. سعی کنید به جز سطوح صاف و به صورتی که قسمت هواکشی لپ­‌تاپ باز باشد آن را قرار دهید، تا هم هوا رد و بلد شود و هم نحوه قرارگیری لپ­تاپ به گونه­‌ای باشد که فن آن کار کند.
این مطلب را از دست ندهید   3 ترفند کمک به عمر باتری لپ تاپ ایسوس

در آخر گفته می­‌شود که اگر با انجام راه­کارهای بالا باز هم با این مشکل مواجه شدید و حس کردید که فن لپ­‌تاپ­تان مشکل جدی­‌تری دارد برای تعمیر فن لپ‌­تاپ ایسوس به مراکز و نمایندگی­‌های تعمیراتی لپ­‌تاپ ایسوس مراجعه کنید.

آیا می دانید: علت خاموش شدن لپ تاپ هنگام قطع شدن برق چیست؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 10 =