نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه تشخیص دهیم کدام قطعه سخت افزاری در لپ تاپ ایسوس شما خراب است؟

نتیجه گیری اینکه لپ تاپ ایسوس شما مشکل سخت افزاری دارد تنها اولین قدم است. اگر با یک مشکل سخت افزاری و نه نرم افزاری سر و کار دارید، گام بعدی این است که مشخص کنید واقعاً با چه مشکل سخت افزاری سروکار دارید. اگر لپ تاپ یا لپ تاپ ایسوس رومیزی از پیش ساخته شده ای خریداری کرده اید و هنوز تحت گارانتی است، نیازی به این نیست که به این موضوع اهمیت دهید. از سازنده بخواهید لپ تاپ ایسوس شخصی را برای شما تعمیر کند – فهمیدن آن مشکل اوست. اگر لپ تاپ ایسوس شخصی خود را ساخته اید یا می خواهید لپ تاپ ایسوس ای را تعمیر کنید که گارانتی ندارد، این کاری است که باید خودتان انجام دهید.

صفحه آبی 101: پیام خطا را جستجو کنید

این ممکن است توصیه بدیهی به نظر برسد، اما جستجوی اطلاعات در مورد پیام خطای صفحه آبی می تواند بسیار کمک کند. بیشتر صفحه‌های آبی مرگ که در نسخه‌های مدرن ویندوز با آنها مواجه می‌شوید، احتمالاً ناشی از خرابی‌های سخت‌افزاری هستند. صفحه آبی مرگ اغلب اطلاعاتی در مورد راننده تصادف کرده یا نوع خطایی که با آن مواجه شده است را نشان می دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید با یک صفحه آبی روبرو می شوید که “NV4_disp.dll” را به عنوان درایور ایجاد کننده صفحه آبی شناسایی می کند. یک جستجوی سریع در گوگل نشان می دهد که این درایور برای کارت های گرافیک NVIDIA است، بنابراین شما اکنون باید از جایی شروع کنید. در صورت مواجه شدن با چنین پیغام خطایی ممکن است کارت گرافیک شما از کار بیفتد.

این مطلب را از دست ندهید   علائم داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس چیست؟

وضعیت هارد دیسک SMART را بررسی کنید

هارد دیسک ها دارای S.M.A.R.T داخلی هستند. ویژگی (فناوری خود نظارت، تحلیل و گزارش دهی). ایده این است که هارد دیسک خود را کنترل می کند و اگر شروع به از کار افتادن کند متوجه می شود و قبل از از کار افتادن کامل درایو، به شما اطلاع قبلی می دهد. این کامل نیست، بنابراین هارد دیسک شما ممکن است خراب شود حتی اگر SMART بگوید همه چیز درست است.

اگر هر نوع پیغام «خطای SMART» را مشاهده کردید، هارد دیسک شما از کار افتاده است. می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل SMART برای مشاهده اطلاعات وضعیت سلامت SMART که هارد دیسک های شما گزارش می دهند استفاده کنید.

رم خود را تست کنید

خرابی RAM می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود. اگر لپ تاپ ایسوس داده‌ها را روی RAM بنویسد و RAM داده‌های متفاوتی را به دلیل عملکرد نادرست بازگرداند، ممکن است خرابی برنامه، صفحه آبی و خرابی سیستم فایل را مشاهده کنید.

برای تست حافظه و بررسی اینکه آیا به درستی کار می کند، از ابزار تشخیص حافظه داخلی ویندوز استفاده کنید. ابزار Memory Diagnostic داده‌ها را در هر بخش از RAM شما می‌نویسد و سپس آن را بازخوانی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که تمام RAM شما به درستی کار می‌کند.

سطوح گرما را بررسی کنید

داخل لپ تاپ ایسوس شما چقدر داغ است؟ گرمای بیش از حد می تواند منجر به صفحه آبی، خرابی و خاموش شدن ناگهانی شود. ممکن است لپ تاپ ایسوس شما بیش از حد گرم شود زیرا در یک مکان بسیار گرم هستید، تهویه آن ضعیف است، یک فن در داخل لپ تاپ ایسوس شما متوقف شده است یا پر از گرد و غبار است.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر باتری لپ‌تاپ ایسوس

لپ تاپ ایسوس شما دمای داخلی خود را کنترل می کند و شما می توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. معمولاً در بایوس لپ تاپ ایسوس شما موجود است، اما می‌توانید آن را با ابزارهای اطلاعاتی سیستم مانند SpeedFan یا Speccy نیز مشاهده کنید. سطح دمای توصیه شده لپ تاپ ایسوس خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که در محدوده مناسب است.

اگر لپ تاپ ایسوس شما بیش از حد گرم می شود، ممکن است تنها زمانی مشکلاتی را مشاهده کنید که در حال انجام کاری سخت و طاقت فرسا هستید، مانند بازی کردن که به پردازنده و کارت گرافیک شما فشار وارد می کند. حتماً مراقب باشید که لپ تاپ ایسوس‌تان در هنگام انجام این وظایف سخت‌گیر چقدر داغ می‌شود، نه تنها زمانی که بی‌حرکت است.

عوضش کن

هر مشکل سخت افزاری به راحتی قابل تشخیص نیست. اگر مادربرد یا منبع تغذیه بدی دارید، مشکلات آنها ممکن است فقط از طریق مشکلات عجیب و غریب گاه به گاه با سایر اجزا ظاهر شود. تشخیص اینکه آیا این قطعات باعث ایجاد مشکل می شوند یا خیر، دشوار است، مگر اینکه آنها را به طور کامل تعویض کنید.

در نهایت، بهترین راه برای تعیین اینکه آیا یک جزء معیوب است، تعویض آن است. برای مثال، اگر فکر می‌کنید که کارت گرافیک شما ممکن است باعث آبی شدن صفحه لپ تاپ ایسوس شما شود، کارت گرافیک را از لپ تاپ ایسوس خود بیرون بکشید و کارت گرافیک جدیدی را جایگزین کنید. اگر همه چیز به خوبی کار می کند، به احتمال زیاد کارت گرافیک قبلی شما بد بوده است.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی رایج در لپ تاپ ایسوس

این برای افرادی که جعبه‌های قطعاتی ندارند آسان نیست، اما راه ایده‌آلی برای عیب‌یابی است. عیب‌یابی تماماً مربوط به آزمون و خطا است، و تعویض اجزا به شما امکان می‌دهد تا از طریق فرآیند حذف، مشخص کنید کدام مؤلفه واقعاً باعث ایجاد مشکل شده است.

این یک راهنمای کامل برای همه چیزهایی که ممکن است اشتباه پیش برود و نحوه شناسایی آن نیست – کسی می تواند یک کتاب درسی کامل در مورد شناسایی اجزای معیوب بنویسد و هنوز همه چیز را پوشش ندهد. اما نکات بالا باید مکان هایی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید با مشکلات رایج تر برخورد کنید.

مقالات مرتبط:

تعویض مادر برد Asus X551CA

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =