نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر مادربرد لپ‌تاپ/ از اهمیت لپ‌­تاپ در دنیای امروزی با خبر هستید و کم تر کسی است که نداند در این روزهای دیجیتال لپ­‌تاپ برای چه کارهایی استفاده می­‌شود. بسیاری از افرادی برای کار­های شخصی، آموزش، فیلم دیدن و انجام تکالیف دانشگاه و مدرسه از لپ­‌تاپ استفاده می­‌کنند. سلامت لپ­‌تاپ­‌ها یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود. یکی از مسائلی که کاربران با آن رو به رو می­‌شوند تعمیر مادربرد لپ­تاپ ایسوس است. با توجه به استفاده­‌های متنوع از لپ­‌تاپ مشکلات متوعی برای آن پیش می­‌آید. اما قطعه مادربرد قطعه­‌های مهم از لپ‌­تاپ است که باید در راستای سالم نگه داشتن و تعمیر به موقع آن کوشا باشیم.

اما برخی افراد هنوز نمی‌­دانند که مادربرد چیست و به چه کاری می‌­آید؟ اینکه مادربرد کدام قطعه از سیستم لپ‌­تاپ را تشکیل می‌­دهد مسئله مهمی است که سعی داریم در این مقاله به آن بپردازیم. مادر­برد یکی از قطعات اصلی سیستم­‌های کامپیوتری می­‌باشد که جدا از CPU که مغز متفکر دستگاه ماست این قطعه در حال کمک کردن به انجام وظایف قطعات دیگر است چرا که قطعات مختلف دیگری هستند که روی این قطعه سوار می‌شوند. لذا در صورت خرابی مادربرد امکان آسیب به بقیه قطعات نیز وجود دارد پس باید در سلامت این قطعه کوشا باشیم و در صورت خرابی سریعا برای تعمر مادربرد لپ­تاپ ایسوس اقدام کنیم.

تعمیر مادربرد لپ‌تاپ

علائم خرابی مادربرد

در لپ‌­تاپ­‌ها معمولا با یک سری نشانه می‌­توان متوجه خرابی مادربرد خود شوید، شناخت این نشانه­‌ها کمک می­‌کند که شما راحت­‌تر تشخیص دهید که مادربرد لپ­تاپ شما دچار مشکل شده است. نشانه­‌های خرابی مادربرد لپ­تاپ این است که هنگام روشن کردن لپ­‌تاپ و کار کردن فن صفحه اصلی لپ­‌تاپ بالا نیاید و شما نتوانید هیچ کاری با لپ­‌تاپ­تان انجام دهید از همین رو اگر متوجه این مشکل شدید ممکن است تعمیر مادربرد لپ­تاپ ایسوس نیاز شما بشود. در همین راستا خوب است بدانید زمانی که صدای هارد دیسک لپ‌­‎‌تاپ شما به گوش برسد نشان از آن دارد که مادربرد لپ‌­تاپ شما دچار مشکل شده و نیاز به بررسی توسط فرد متخصص دارد.

این مطلب را از دست ندهید   راه های چک کردن ارورهای فایل سیستم

هزینه تعمیر مادربرد

در مورد این موضوع نمی­‌توان نظر قطعی داد. باید گفت که هزینه تعمیر بستگی به متغیر­هایی دارد که این متغیر­ها میزان هزینه را تخمین می­زند. برای توضیحات بیشتر مثال­‌هایی از خرابی مادربرد ایسوس می‌­زنیم تا با آن آشنا شوید. خراب شدن اسلات مادربرد به عنوان مثال کمی شل شدن آن و شکستن آن هزینه­‌های معقول و معمولی را به همراه می­‌آورد. اما اگر مادربرد آسیب جدی دیده باشد سوخته باشد یا شکسته باشد باید قطعه را عوض کرد و هزینه بیشتری به همراه دارد. مادربرد قطعه گران قیمتی است و تعویض کردن آن نیز هزینه بالایی دارد.

اما خوب است بدانید تنها در شرایط حاد نیاز پیدا می­‌کنید که مادربرد خود را تعویض کنید. در غیر این صورت می‌­توانید با تعمیرات معمول درمراکز خدمات ایسوس به تعمیر مادربرد لپ­تاپ ایسوس خود بپردازید، اگر با نظر کارشناسان و افراد متخصص متوجه شدید که نمی‌­توانید قطعه خود را تعمیر کنید با خرید مادربرد به تعویض آن اقدام کنید.

مادربرد در لپ‌­تاپ یکی از قطعات مهم و حیاتی به شمار می­رود که بقیه قطعه­‌ها روی آن سوار می­‌شوند و از طریق مادربرد به یکدیگر وصل می­‌شوند و به کار خود می‌­پردازند. برای داشتن لپ‌­تاپی سالم نیاز است که مادربرد لپ‌تاپ شما سالم باشد. اگر لپ‌­تاپ شما روشن شد اما کار نمی­‌کرد شک کنید که این مشکل از مادربرد شماست، همینطور اگر صدای هارد دیسک شما هنگام کار­کردن لپ­تاپ به گوش می­رسید لپ­تاپ خود را برای بررسی و بعد هم اگر نیاز بود تعمیر مادربرد به متخصص نشان بدهید. امیدواریم که این مقاله به اطلاعات شما راجع به مادربرد افزوده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر کیبورد لپ‌تاپ ایسوس

آیا می دانید: علائم داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس چیست؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =