نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر DVD رایتر لپ تاپ ایسوس

امروزه نقش قطعه ای تحت عنوان رایتر dvd در بین کاربران، به لطف پیشرفت روز افزون تکنولوژی بسیار کم رنگ شده است. با اینکه یو اس بی فلش ها جایگزین بسیار بهتری برای دیسک رایترها شده اند، اما هنوز هم این درایور ها در موارد خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله برای پخش خیلی از فیلم های با محتوای آموزشی. دی وی دی درایورها هم در لپ تاپ و هم در کیس کامپیوتر ها وجود دارد و قابل استفاده است.

قابل توجه کاربرانی که به دلایلی هنوز هم ناچار به استفاده از درایور CD و DVD می باشند، در صورت خرابی بهتر است در ادامه همراه ما باشند تا درباره مشکلات رایج و روش های تعمیر این ابزار نوستالژی بیشتر بدانند.

مشکلات رایج DVD رایتر لپ تاپ ایسوس

  • خوانده نشدن دیسک و در نتیجه، عدم به نمایش در آمدن محتوای دیسک. در این مورد بسیار شایع، عوامل زیادی دخیل اند و حتی ممکن است مشکل از سطح دیسک بوده باشد نه از دیسک درایور.
  • بسته شدن درب درایور بخ محض باز شدن آن.
  • بیرون نیامدن محفظه دیسک به هنگام فشار دادن دکمه آن.

راهکارهای رفع مشکلات دیسک درایور

اقدامات زیادی جهت به کار انداختن دوباره این قطعه در صورت خرابی وجود دارد که برخی از آن ها را می توانید به تنهایی در خانه انجام دهید، اما دیگر راهکارهایی که کمی پیچیده اند و نیاز به تخصص و تجربه پایه ای را دارند را حتماً به تکنسین های تحت نظر مراکز تعمیرات ایسوس واگذار نمایید. در ادامه به بررسی برخی از این راهکار ها پرداخته ایم:

تعویض باتری لپ ‌تاپ ایسوس

  • درب دیسک درایور را به منظور تمیز کردن سطح لنز قطعه باز کنید. لنز با باز کردن درب قابل مشاهده است و به طور حتمی، روی آن پر از گرد و غبار است. لازم است تا به کمک پنبه آغشته به الکل، سطح لنز را عاری از این گرد و غبار نمایید.
  • اقدام دیگری که در رفع عیوب رایتر سی دی لپ تاپ ایسوس شما مؤثر است، تغییر مقاومت یا پتانسیومتر می باشد. بر روی همه لنزها یک پتانسیومتر (مقاوت قابل تغییر) وجود دارد که جریان ورودی به سنسور اصلی رو کنترل می نماید. تعمیرکار با استفاده از یک پیچ گوشتی ریز محور، مقاومت را زیاد می کند تا شدت جریان ورودی به لنز افزایش پیدا کند. البته افزایش بیش از حد این جریان، ممکن اس تسبب سوختگی لنز شود.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش بک آپ گرفتن از اطلاعات لپ تاپ

تعویض DVD درایور ایسوس

اگر راهکارهای ذکر شده در بالا و دیگر مواردی بسیار تخصصی که نیازی به توضیح درباره آن ها در این مقاله نبوده و تنها تعمیر کاران از عهده آن بر می آیند، جوابگوی مشکل پیش آمده نبودند، قطعه معیوب نیاز به تعویض شدن دارد. تعویض این درایور نیز به دلیل تخصصی بودن مراحل آن، بهتر است دست تکنسین معتبر سپرده شود. نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس، بهترین و مطمئن ترین راه برای تعمیر و تعویض قطعات دستگاه ایسوس شماست.

به طور کلی، تعمیرکار پس از باز کردن کابل شارژر، باتری و پنل پشتی، به DVD رایتر دسترسی پیدا می کند و با باز کردن پیچ های نگهدارنده درایو نوری، درایور خراب را جدا و قطعه جدید را جایگزین می کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =