نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر dvd رایتر لپ تاپ ایسوس

یکی از سرویس های تخصصی نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس، تعمیر dvd رایتر لپ تاپ ایسوس است. تعمیر این قطعه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و دستگاه های مدرن انجام می شود. dvd رایتر، یا درایو نوری لپ تاپ، یکی از قطعات پرکاربرد است که به تدریج مستهلک شده و نیاز به تعمیر پیدا می کند. تقریباً در همه لپ تاپ ها، dvd رایتر را می توان یکی از قطعاتی دانست که زودتر از دیگر بخش ها با مشکل مواجه می شود. DVD Writer علاوه بر خواندن دیسک های dvd و سی دی، امکان رایت یا کپی کردن اطلاعات را نیز بر روی این لوح های فشرده فراهم می کند.

زمانی که قصد نصب نرم افزارهای موجود در یک دیسک را دارید یا می خواهید فایل هایی مانند عکس، فیلم یا موزیک را از یک دیسک به لپ تاپ منتقل کنید، باید از dvd رایتر دستگاه استفاده کنید. همچنین اگر بخواهید تمامی این فایل ها را بر روی دیسک ها کپی نمایید، باید دیسک خام را در درون DVD Writer قرار داده و از طریق نرم افزار برای این کار اقدام کنید. با این اوصاف، متوجه خواهید شد که خرابی dvd رایتر چقدر می تواند در نقل و انتقال اطلاعات شما را با مشکل مواجه کند. بنابراین، در صورت بروز اختلال در این بخش از لپ تاپ، بهتر است برای رفع مشکل آن اقدام کنید.

تعمیر قطعات dvd رایتر لپ تاپ ایسوس

dvd رایتر تنها یک قطعه نیست بلکه خود از قطعات مختلفی تشکیل شده است. موتور، لنز، درب و تسمه چرخاننده موتور برخی از قطعات مهم در DVD Writer هستند. زمانی که dvd رایتر به درستی کار نمی کند، احتمالاً یک یا چند مورد از این قطعات دچار مشکل شده اند. باز نشدن درب، کند شدن سرعت خواندن DVD رایتر، رایت نشدن اطلاعات بر روی دیسک، نخواندن dvd رایتر لپ تاپ و باز و بسته شدن سریع درب و… از جمله مشکلاتی هستند که تعمیر dvd رایتر لپ تاپ ایسوس را به همراه دارند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض درایو نوری Asus A53U-ES21

تعمیر موتور dvd رایتر لپ تاپ ایسوس

dvd باید با سرعت مشخصی بچرخد تا لنز بتواند اطلاعات آن را خوانده و به معرض نمایش بگذارد. این چرخش توسط یک موتور انجام می شود. این قطعه در اثر گذشت زمان و یا انباشته شدن گرد و خاک دچار فرسودگی شده و سرعت لازم را برای خواندن دیسک فراهم نمی کند. در ابتدا برای رفع این مشکل محور گردش موتور به واسطه اسپری مخصوص تمیز می شود.

در صورتی که با این کار مشکل برطرف نشود، تنها راه رفع مشکل در تعمیر dvd رایتر لپ تاپ ایسوس، تعویض موتور آن است. کارشناسان فنی تعمیر لپ تاپ، این کار را باز کردن قاب لپ تاپ و خارج کردن dvd رایتر از آن، انجام می دهند.

تعمیر و تعویض لنز DVD رایتر لپ تاپ ایسوس

لنز یکی از قسمت های اصلی dvd رایتر لپ تاپ است. این قطعه نقش اصلی را در خواندن اطلاعات دیسک دارد. از این رو اگر اطلاعات روی سی دی یا dvd خوانده نشود، احتمال خرابی لنز وجود دارد. البته یک احتمال نیز این است که لنز کثیف شده و شفافیت لازم را برای لود کردن اطلاعات ندارد. لنز برای آنکه اطلاعات روی dvd را بخواند باید کاملاً تمیز باشد و مانعی بین آن و دیسک وجود نداشته باشد.

این قطعه به شدت در معرض گرد و غبار قرار دارد و معمولاً پس از مدتی این ذرات روی آن انباشته می شوند. در صورت کار نکردن لنز، اولین اقدام قبل از تعمیر dvd رایتر لپ تاپ ایسوس، تمیز کردن لنز با اسپری مخصوص است. در حالتی که با این کار مشکل برطرف نگردد، لازم است تا اقدامات لازم برای تعویض لنز DVD Writer صورت گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه نمایشگر Asus A52F
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 19 =