نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چرا لپ تاپ ایسوس ایسوس من به طور تصادفی خراب می شود؟

شایع ترین علت خرابی های تصادفی، گرم شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس ایسوس ناشی از مسدود شدن جریان هوا یا خرابی فن است. به سختی کار رایانه خود در زمان خرابی توجه کنید – استفاده زیاد به معنی مشکل گرما است. دلایل دیگر عبارتند از خرابی سخت افزار، از جمله RAM یا دیسک، و کمتر متداول، بدافزار.

گرما دشمن است

شایع ترین علت خرابی های تصادفی، گرم شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس ایسوس و مسدود شدن جریان هوا  است. فن های موجود در رایانه شما هوا را از طریق اجزای آن می دمند تا آنها را خنک کنند. CPU، هارد دیسک و سایر اجزای لپ تاپ ایسوس ایسوس شما همگی گرما تولید می کنند – گاهی اوقات مقدار زیادی گرما. اگر قطعات بیش از حد داغ شوند، ممکن است از کار بیفتند و باعث خرابی شوند.

به خصوص در لپ تاپ ایسوس ها، به راحتی می توان به طور تصادفی دریچه های هوا را مسدود کرد که باعث می شود هوا از طریق دستگاه جریان یابد. توصیه می‌کنم لپ‌تاپ ایسوس را روی پای خود قرار ندهید – از یک میز یا «میز لپ‌تاپ ایسوس» برای اطمینان از جریان هوای مناسب استفاده کنید.

رایانه های رومیزی در برابر گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی آسیب پذیرتر هستند که می تواند دریچه ها را مسدود کند. ارزش آن را دارد که لپ تاپ ایسوس ایسوس خود را از برق بکشید و به داخل آن نگاه کنید. اگر گرد و غبار و کثیفی زیادی پیدا کردید آن را با احتیاط تمیز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   علت اصلی کند شدن لپ‌تاپ ایسوس

بعد از مسدود شدن دریچه‌های هوا و کثیفی، شایع‌ترین دلیل بعدی گرمای بیش از حد رایانه، خرابی فن است. طرفداران در طول سال ها پیچیده شده اند. در تلاش برای کاهش نویز، فن‌های لپ تاپ ایسوس ایسوس اغلب با سرعت‌های متغیر کار می‌کنند، زمانی که همه چیز نسبتاً خنک است با سرعت کم کار می‌کند و با گرم شدن لپ تاپ ایسوس ایسوس، برای جابجایی هوای بیشتر سرعت می‌گیرد.

گرما و CPU شما

دمای داخل لپ تاپ ایسوس ایسوس شما بسته به کاری که انجام می دهید می تواند تغییر کند. هرچه CPU لپ تاپ ایسوس ایسوس سخت تر کار کند، گرمای بیشتری تولید می کند. به همین دلیل است که فن‌های سرعت متغیر منطقی است – اگر رایانه شما در حالت غیرفعال است، احتمالاً نیازی به کارکردن فن‌ها با سرعت کامل ندارید. از طرف دیگر، اگر CPU سخت کار کند، فن ها سرعت می گیرند تا با افزایش دمای داخلی، چیزها خنک شوند.

همانطور که از رایانه خود استفاده می کنید به طرفداران رایانه خود گوش دهید یا تماشا کنید. اگر هرگز روشن نشدند، تقریباً مطمئناً مشکلی در فن یا مدار کنترل آن وجود دارد.

لپ تاپ ایسوس ایسوس شما باید طوری طراحی شود که حداکثر گرمایی را که CPU تولید می کند تحمل کند. حتی اگر CPU شما 100% استفاده می‌کند، طرفداران باید ادامه دهند. خرابی تصادفی ماشینی هر چه مدت زمان بیشتری از آن استفاده شود یا CPU آن سخت‌تر کار کند، هشداری است مبنی بر اینکه مشکل گرمای بیش از حد وجود دارد.

علل دیگر

بدافزارها دیگر دلیل رایج خرابی تصادفی نیستند. این روزها بدافزارها بیشتر علاقه مند هستند که دستگاه شما را روشن نگه دارند تا بتوانند کارهای مخرب خود را انجام دهند. مطمئناً به دنبال بدافزار بگردید، اما اگر هیچ کدام را پیدا نکردید، تعجب نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   علائم داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس چیست؟

شکست همیشه یک گزینه است. سخت افزار ممکن است شکست بخورد. ما خرابی سخت‌افزار را فوری، کامل و فاجعه‌بار می‌دانیم، اما اجزای مختلف می‌توانند انواع خرابی متناوب، تاخیری یا تصادفی داشته باشند.

در کنار فن، خرابی RAM رایج‌ترین دلیل مربوط به سخت‌افزار برای خرابی‌های تصادفی است. برنامه ها همیشه دقیقاً در یک مکان در حافظه بارگذاری نمی شوند، به این معنی که گاهی اوقات ممکن است به RAM بد دسترسی داشته باشید و بلافاصله یا پس از آن باعث خرابی شود.

نرم افزار همان چیزی است که مردم ابتدا به آن فکر می کنند، اما اکثریت قریب به اتفاق خطاهای نرم افزاری باعث از کار افتادن کامل رایانه شما نمی شود. معمولاً یک برنامه ممکن است به طور غیرمنتظره ای از کار بیفتد یا خاتمه یابد، اما خود ویندوز به کار خود ادامه می دهد.

استثنا درایورهای دستگاه است. یک اشکال یا خطای غیرمنتظره دیگر در درایور می تواند باعث از کار افتادن آن و از کار افتادن کل سیستم شود. اگر اخیراً سخت‌افزاری را اضافه کرده‌اید که شامل درایورهای جدید یا اضافی می‌شود، یا اگر به‌روزرسانی اخیر شامل درایورهایی است، در لیست مشکوکان شما قرار می‌گیرد.

هارد دیسک (اعم از HDD یا SSD) شایسته ذکر ویژه است. دیسکی با اطلاعات بد یا آسیب دیده که بر هر یک از نرم افزارها تأثیر می گذارد – از جمله خود ویندوز، درایورها یا برنامه های شما – ممکن است باعث خرابی شود. معمولاً علائم هشداردهنده‌ای مانند کند شدن قابل توجه دیسک، یا حتی خطاهای «بخش بد» یا «CRC» را قبل از خرابی دریافت خواهید کرد.

این مطلب را از دست ندهید   چرا رجیستری ویندوز مشکل ایجاد می کند؟

مقالات مرتبط:

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =