نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس

باتری حیاتی ترین قسمت لپ تاپ است. این نیروگاه اصلی لپ تاپ است که به تمام اجزای سیستم نیرو می بخشد. خرابی باتری منجر به خاموش شدن کل سیستم می شود و منجر به عدم انجام هر نوع عملیاتی بر روی سیستم شما می شود. میلیون ها صاحب لپ تاپ ایسوس در سراسر جهان با وضعیت شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس روبرو هستند. اگر شما هم لپ تاپ ایسوس دارید، مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس می تواند سردرد واقعی شما باشد. اما نگران نباشید، ما در اینجا با این راهنما توضیح می دهیم که چگونه با این مشکل مقابله کنید.

باتری را برداشته و دوباره وارد کنید

اگر با لپ تاپ Asus مشکلی دارید و باتری آن شارژ نمی شود، باید مراحل زیر را امتحان کنید:

  • لپ تاپ ایسوس را با باتری وارد شده و آداپتور برق متصل کنید
  • گزینه های Power را در Windows پیدا کرده و باز کنید
  • لپ تاپ را خاموش کنید
  • باتری لپ تاپ را بیرون بیاورید
  • چند دقیقه صبر کنید و سپس باتری را دوباره وارد لپ تاپ کنید.
  • این امر باعث می شود که سخت افزار برق لپ تاپ دوباره باتری را تشخیص دهد و اکنون وضعیت آن باید از گزینه های Power “شارژ باتری” باشد.

علت نمایش دادن (متصل است، شارژ نمی شود) در لپ تاپ

در بعضی مواقع این اتفاق می افتد که باتری شناخته می شود اما وضعیت باتری فقط به عنوان “وصل است، شارژ نمی شود” نمایش داده می شود. برای حل این مسئله، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آداپتور برق را از لپ تاپ جدا کنید.
  • لپ تاپ ایسوس را خاموش کنید
  • باتری را بردارید
  • آداپتور برق را متصل کرده و لپ تاپ را روشن کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پورت لپ تاپ ایسوس

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس

اکنون باید باتری Microsoft ACPI-Compliant Control Method را حذف کنیم. برای انجام این کار:

  • بر روی شروع کلیک کنید و به> کنترل پنل> دستگاه ها و چاپگرها> Admin PC> سخت افزار بروید
  • پس از حضور، باتری Microsoft ACPI-Compliant Control Method را انتخاب کنید
  • روی Properties> Change Settings> Driver> Uninstall> OK کلیک کنید
  • درایور باتری شما حذف نصب خواهد شد
  • حالا لپ تاپ را خاموش کنید
  • آداپتور برق متناوب را بردارید
  • باتری را دوباره وارد کنید
  • آداپتور برق را به برق متصل کرده و سپس لپ تاپ را روشن کرده و اجازه دهید ویندوز بوت شود
  • اکنون وضعیت باتری باید به صورت “اتصال به برق و شارژ” نمایش داده شود

BIOS سیستم را به روز کنید

اگر مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس دارید، ممکن است مشکل از BIOS سیستم باشد. یک به روزرسانی آن را برطرف می کند و به لپ تاپ اجازه می دهد تا باتری لپ تاپ را شناسایی و شارژ کامل کند. به طور پیش فرض، نرم افزار موجود در رایانه شما فقط برای خواندن یک باتری OEM (سازنده تجهیزات اصلی) تنظیم شده است. اگر اخیراً باتری خود را تعویض کرده اید و BIOS لپ تاپ شما به روز نشده است و قبلاً فقط از باتری های OEM در لپ تاپ خود استفاده کرده اید، پس BIOS می تواند باعث شود باتری جایگزین جدید با نرم افزار سیستم شما ارتباط صحیحی برقرار نکند.

برای به روزرسانی BIOS، وب سایت Asus را برای هر گونه ارتقا احتمالی BIOS سیستم برای مدل لپ تاپ خود بررسی کنید. پس از اتمام به روزرسانی BIOS، توصیه می شود باتری لپ تاپ خود را به مدت 12 ساعت شارژ کرده و سپس به صورت عادی به کار خود ادامه دهید.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه نمایشگر Asus X551CA

برای حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس می توان این مراحل را انجام داد. اگر این روش ها برای شما مفید نبودند، باید مستقیماً با لپ تاپ Asus به نزدیکترین فروشگاه مراجعه کنید تا از باتری لپ تاپ Asus که شارژ ندارد، کمک حرفه ای بگیرید. تکنسین های خبره ما از کمک به شما در رفع و ریشه کن کردن مشکلات شما بسیار خوشحال خواهند شد.

تأثیر سیستم عامل بر روی باتری های لپ تاپ ASUS

باتری های لپ تاپ با توجه به مارک، مدل، فناوری باتری و مقدار MAH متفاوت هستند، اما به طور متوسط ​​، وظایف خود را تا دو ساعت بدون مشکل انجام می دهند. برنامه های استفاده شده، بازی های انجام شده یا سطح عملکرد، به طور خلاصه، بر مقاومت باتری تأثیر می گذارد. چیزی که تحت تأثیر همه اینها قرار نمی گیرد این است که آیا باتری شارژ می شود.

اگر باتری لپ تاپ ASUS شما شارژ نمی شود ابتدا باید بررسی کنید که لپ تاپ شما چند سال است. برای دستگاههایی که بیش از دو سال استفاده شده اند، طبیعی است که باتری کاملاً خالی شده و حتی در صورت قرارگیری شارژ نمی شود. اگر لپ تاپ جدید ایسوس در میان باشد، سیستم عامل یکی از دلایل احتمالی آن است.

ویندوز 10 یک سیستم عامل بسیار پیچیده است. اگرچه امنیت در خط مقدم است، اما گاهی اوقات باتری های لپ تاپ که به دلیل مشکلات مربوط به نرم افزار از کار افتاده اند، به نظر می رسد کاملاً از بین رفته اند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد دیسک Asus A53E-ES92

ویندوز 10 مانع از شارژ شدن چنین باتری هایی می شود و باعث برخی مشکلات عادی می شود. در صورت امکان، وضعیت باتری باید با نصب سیستم عامل دوم (که می تواند هر یک از توزیع های لینوکس باشد) بررسی شود.

اگر سیستم عامل دیگر نشان می دهد که باتری در حال شارژ است، مشکل این است که باتری لپ تاپ ASUS ویندوز 10 را شارژ نمی کند یا باتری ASUS شارژ نمی شود که این یک مشکل نرم افزاری است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =