نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

کند شدن لپ‌تاپ ایسوس/ لپ‌­تاپ­‌های امروزی در آستانه پیشرفت­‌های هر روزه نیاز به آپدیت­‌های متعدد و به روز شدن دارند، این به روز شدن­‌ها باعث سریع­تر شدن لپ‌­تاپ­‌ها می‌شود و مشکل کندی را برطرف می‌­کند. با این حال با گذشت مدت زمانی از عمر لپ­‌تاپ شروع به کهولت می­‌کند و این کهولت موجب کند شدن آن می‌­شود که علت­‌های متعدد و بسیاری می­‌تواند داشته باشد. من جمله­‌ی این علت­ها پر بودن صفحه دسکتاپ از آیکون­‌های برنامه­‌ها و محتوا­های متعدد، اجرای چندین برنامه و نرم‌­افزار به صورت هم زمان و کم بودن حافظه یا رم و … که در ادامه به آن­ها اشاره می­‌کنیم.

جدا از علت‌­های اصلی گفته شده برای کند شدن سیستم موارد مشابه دیگری نیز وجود دارند، همانطور که اشاره کردیم کند شدن لپ‌­تاپ در صورتی که قدیمی شده باشد چیز عادی است. اما اگر لپ­‌تاپ‌­تان قدیمی نیست ممکن است علت­‌هایی که در بالا گفته شد را داشته باشد و یا وجود یک بد­افزار در سیستم شما موجب این اتفاق شده باشد. مهم است که این موضوع را جدی بگیرید اتفاق­‌هایی از قبیل ویروسی شدن، وجود نرم­‌افزار­هایی که تغییراتی در سیستم شما ایجاد می‌­کنند و… باعث کند شدن لپ­‌تاپ شما می­‌شود.

چرا لپ­‌تاپ ایسوس کند می­‌شود؟

دلایل متعددی برای هنگ کردن لپ­تاپ ایسوس بیان می­شود که در ادامه می­خواهیم به چند­تایی از این علت­ها بپردازیم. دانستن دلایل متعدد کند شدن لپ­تاپ به شما کمک می­کند که در راستای حل مشکلات لپ­تاپ خود راحت­تر به اینکه مشکل از کجاست پی ببرید و می­توانید خود به آن­ها رسیدگی کنید.

عدم تهویه مناسب دستگاه

سیستم تهویه هر دستگاهی کمک کننده به خنک نگهداشتن آن هنگام کار کردن است. اگر این سیستم به درستی کار نکند ممکن است با داغ­ شدن سیستم این قطعه نتواند درست کار خودش را انجام دهد و باعث کند شدن عملکرد کل سیستم بشود. در بسیاری از موارد گرد و غبار گرفتن فن لپ‌­تاپ علت خرابی آن است که با تمیز کردن آن مشکل حل می­‌شود. برای تمیز کردن سیستم داخلی فن­تان از دستگاه‌­های فشار هوای بالا استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چرا لپ تاپ ایسوس شما روی صفحه خوش آمد هنگ می کند؟

وجود آیکون­‌های متعدد روی دسکتاپ

یکی دیگر از دلایل کند شدن لپ‌­تاپ پر بودن صفحه دسکتاپ از آیکون برنامه­‌ها و محتوا­های ذخیره شده می­‌باشد. هر چه صفحه دسکتاپ شما خلوت­‌تر باشد کمک بیشتری به سریع بودن لپ‌­تاپ شما و عملکرد آن می­‌کند. علاوه بر آن قرار دادن تصاویر زمینه متحرک هر چند که زیباست ولی از میزان باتری و سرعت لپ­تاپ شما می­‌کاهد و باعث کند شدن آن می‌­شود.

اجرا شدن همزمان چندین نرم افزار

این مورد شایع­‌ترین علت کند شدن لپ­‌تاپ شما به طور موقت است. از آنجا که لپ‌­تاپ­‌ها ظرفیت معینی برای انجام چند کار با هم دارند و اگر از این ظرفیت بیشتر شود دچار مشکل می‌­شوند، اجرای چندین برنامه با یکدیگر نیز موجب کند شدن لپ‌­تاپ می­شود. برای اینکه ببنید هر برنامه چه میزان از Ram و CPU شما را درگیر کرده است می‌­توانید به بخش task manager سیستم خود رفته و علت آنکه سیستم­تان کند شده است را بیابید.

کند شدن لپ‌تاپ ایسوس

چه کنیم لپ‌­تاپ­مان کند نشود؟

همانطور که بالا اشاره کردیم یک سری کار­ها می­تواند موجب کند شدن سیستم شما شود از همین رو برای جلوگیری از اینکه نیاز به تعمیرات هنگ کردن لپ‌­تاپ ایسوس خود پیدا نکنید خوب است این نکات را راجع به لپ‌­تاپ خود رعایت کنید. به عنوان مثال اجازه ندهید صفحه دسکتاپ­‌تان از سند­ها و اپلیکیشن­‌ها پر شود و یک عکس ساده و ترجیحا عکس پیشنهادی خود ویندوز را در پس زمینه قرار دهید. همچنین برای کند نشدن سیستم از اجرای چندین برنامه با هم به خصوص برنامه­‌های سنگین پرهیز کنید.

آیا می دانید: لپ تاپ ایسوس چقدر عمر می کنند؟

این مطلب را از دست ندهید   مادربرد لپ‌تاپ چیست ؟
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 19 =