نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر مادربرد لپ‌تاپ یکی از عواملی است که در همه لپ‌تاپ ها بسیار حیاتی و مهم به شمار می‌رود. مادر‌‌برد که مغز اصلی دستگاه لپ‌تاپ شما به شمار می‌رود در صورت خرابی می‌تواند لپ‌تاپ شما را با مشکلات زیادی رو‌به‌رو کند، در این مقاله قصد داریم به عوامل خرابی مادربرد لپ‌تاپ ایسوس و چگونگی اقدام برای تعمیر و جلوگیری از آسیب بیشتر آن صحبت کنیم. برای اطلاع از مواردی که در این مقاله موجود است با ما همراه شوید.

تعمیر مادربرد لپ‌تاپ ایسوس

اولین نکته که قابل توجه می‌باشد این است که به علت وجود قطعات ریز و مختلف بر روی آن نیاز است از کمک یک فرد مجرب در این حوزه کمک بگیرید، چرا که قطعات موجود بر روی مادربرد بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و در صورت اقدام به تعمیر توسط فرد غیر‌حرفه‌­ای ممکن است قطعات و یا خود مادربرد دچار آسیب شوند.

مادربرد لپ‌تاپ

دلایل خرابی مادربرد لپ‌تاپ ایسوس

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم مادربرد بخش اصلی‌ای از سیستم لپ‌تاپ است که بسیار حساس می‌باشد همین امر باعث شده است که این قطعه در صورت تحت فشار قرار گرفتن یا ضربه خوردن دچار اختلال و آسیب‌دیدگی بشود، علاوه بر آن در معرض حرارت قرار گرفتن آن نیز یکی دیگر از عللی است که باعث خرابی و آسیب مادربرد می‌شود.

در ادامه باید گفت که در هر دستگاهی مثل لپ‌تاپ قطعاتی وجود دارند که با کار کردن تولید گرما می‌کنند این گرمای تولید شده باید مهار شود در غیر این صورت باعث آسیب می‌شود. در لپ‌تاپ ایسوس از قطعه‌ای به نام هیت‌سینک برای کنترل حرارت و جلوگیری از آسیب‌دیدگی و از کار‌افتادگی استفاده می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   علائم خرابی مادربرد لپ تاپ ایسوس

هیت سینک قطعه‌ای است که به فن متصل می‌باشد و می‌تواند با استفاده از فن حرارت را به بیرون منتقل کند.

قطعه‌ی مادربرد در لپ‌تاپ ها تا این اندازه مهم است که می‌تواند خرابی هایی از قبیل روشن نشدن لپ‌تاپ، خاموش شدن ناگهانی لپ‌تاپ، قطع صدای لپ‌تاپ و … را شامل شود.

علائم خرابی مادربرد لپ‌تاپ

همانطور که گفته شد خرابی مادربرد لپ‌تاپ می­تواند موجب آسیب‌دیدگی به بخش­های دیگر لپ‌تاپ شود، اما خوشبختانه می‌توان با بررسی علائم خرابی مادربرد از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

این عوامل به شرح زیر است :

اگر دیدید لپ‌تاپ شما روشن شده است و فن آن نیز کار می‌کند اما شما قادر به انجام هیچ‌گونه عملیاتی با آن نیستید احتمالا مادربرد لپ‌تاپ ایسوس شما آسیب دیده است. در این شرایط صفحه نمایش کار نمی‌کند و لپ‌تاپ کار نمی‌کند، صدای هارد به گوش می‌رسد که در این شرایط باید سریعا به دنبال عیب‌یابی و کمک‌گرفتن از یک متخصص باشید.

مشکلات رایج مادربرد ایسوس

در ادامه سعی می کنیم مهم ترین مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مادربرد ایسوس را به شما معرفی کنیم تا با مشاهده این نشانه ها سریعا نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه آسیب دیده اقدام کنید.

اختلال No power

اگر لپ‌تاپ شما روشن نمی‌شود این می‌تواند یکی از نتایج ضربه خوردن، نفوذ مایعات و خرابی مادربرد شما باشد که در این شرایط با کمک‌گرفتن از یک تعمیرکار ماهر بهتر است به تعمیر آن بپردازید.

سوختن مادربرد

در هر مادربرد چیپست هایی قرار دارند که در صورت استفاده از منبع تغذیه غیر استاندارد یا استفاده از لوازم جانبی معیوب دچار مشکل شوند یا بسوزند. اگر در این موارد زود اقدام شود می‌توان با تعمیر و تعویض آن ها را ترمیم کرد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر سوسو زدن صفحه لپ تاپ ایسوس

مشکل شیار های گسترش

شیار گسترش یا همان PCI در اثر ضربه خوردن مادربرد، استفاده از منابع غیر استاندارد و… آسیب می­بیند. در بیشتر موارد امکان تعمیر آن وجود دارد و نیاز به تعویض قطعه نمی­باشد.

در این مقاله به بررسی خرابی ها و نشانه های خرابی و تعمیر مادربرد لپ‌تاپ ایسوس پرداختیم، گفته شد این قطعه یکی از مهم ترین قطعات لپ‌تاپ است که به دیگر قطعات وصل است و در صورت خراب شدن می­تواند به بقیه قطعات آسیب بزند و مشکلات بسیاری برای دستگاه شما به وجود آورد، امیدواریم با خواندن این مقاله به شما در تعمیر و نگهداری لپ‌تاپ‌تان کمک کرده باشیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − چهار =