نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر فن لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ شما به منظور تهویه هوا و متعادل سازی دمای داخل خود، به قطعه ای به نام فن یا خنک کننده نیاز دارد. فن از مهم ترین اجزای هر لپ تاپ و کامپیوتری به حساب می آید. تعمیر و یا تعویض این قطعه حیاتی، یکی از درخواست شده ترین خدمات از جانب کاربران می باشد و برند Asus نیز از این قاعده مستثنی نیست. واضح است که عدم کارکرد صحیح فن، موجب افزایش دمای اجزای داخلی دستگاه به میزان بیش از حد شده و مشکلات جبران ناپذیری را سبب خواهد شد.

تعمیر فن لپ تاپ ایسوس
تعمیر فن لپ تاپ ایسوس

علل خرابی خنک کننده لپ تاپ

گیر کردن گرد و خاک در لا به لای اجزای تشکیل دهنده فن و بسیاری دیگر از قطعات داخلی لپ تاپ، اصلی ترین علت خرابی آن ها می باشد. با این حال در نظر داشته باشید که ممکن است قطعه خراب شده، عمر مفید خود را کرده باشد و به علت بیش از حد کار کردن، زود از کار افتاده باشد.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ Asus

اگر به هر دلیلی خنک کننده لپ تاپ ایسوس شما از کار افتاده باشد، تنها کافیست برای تشخیص تعمیری یا تعویضی بودن قطعه و اقدامات مورد نیاز پس از آن، به یکی از نمایندگی های تعمیرات لپ تاپ ایسوس مراجعه کنید، چرا که هرگونه عملیات مربوط به تعمیر یا تعویض قطعات داخلی، بسیار پیچیده و مشکل بوده و خود سرانه باز کردن لپ تاپ را به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم.

تعمیر فن لپ تاپ ایسوس

پیشگیری از خرابی فن لپ تاپ

  • تمیز کردن قطعات داخل لپ تاپ، معمول ترین کاری است که هر کاربری ملزم به انجام آن به طور ماهانه می باشد. برای زدودن گرد و خاک های دردسر ساز داخل فن، از دستمال پارچه ای کمی مرطوب استفاده کنید. هوای فشرده نیز بلا مانع است.
  • از فن های مجزا استفاده کنید. اینگونه فشار بر روی فن اصلی کمتر شده و احتمال خرابی بر اثر یکسره کار کردن آن کاهش خواهد یافت. در مواقع انجام بازی های گرافیکی و یا هر نرم افزار بسیار سنگین، استفاده از این فن ها الزامی است. گرمای تولید شده توسط فن در هنگام اجرای برنامه ها و بازی های سنگین، اصلی ترین عامل گرم شدن اجزای داخلی هستند.
  • برنامه های پردازش شده را به طور کامل ببندید. برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:
این مطلب را از دست ندهید   هارد دیسک ASUS VivoBook S400C

System Configuration→Start→Run→msconfig→OK→Startup

پس از وارد شدن به تب استارت آپ، برنامه‌ هایی که می‌ خواهید بلافاصله بعد از بوت شدن دستگاه پردازش آن‌ ها شروع شود را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: تعمیر لپ تاپ ایسوس

کاهش صداهای آزار دهنده فن

دو اقدامی که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم، به کاهش صداهای آزار دهنده فن لپ تاپ کمک خواهند کرد:

  • نرم افزارهایی در فضای اینترنت قابل دانلود هستند که در کاهش صدای فن مؤثر اند، بدین گونه که سرعت فن را کنترل می نمایند. البته این بهترین راه در جهت کاهش صدا به حساب نمی آید.
  • استفاده از خمیر سیلیکون، راهی توصیه شده توسط کارشناسان جهت کنترل صدای غیر طبیعی است. بهتر است بدانید که در زمان بالا رفتن عملکرد cpu، تأثیر عملکرد فن پایین آمده و دما به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. خمیر سیلیکون از این افزایش دما تا حد امکان جلوگیری خواهد نمود.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =