نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش تمیز کردن کول پد لپ تاپ ایسوس

تمیز کردن کول پد لپ تاپ از اقداماتی است که در صورت داشتن این دستگاه باید انجام دهید. کول پد از لوازم جانبی لپ تاپ است و برای کمک به خنک سازی سیستم مورد استفاده قرار می گیرد. کار کردن با لپ ‌تاپ‌ ها به تدریج باعث بالا رفتن دمای آن ‌ها می‌ شود. همانطور که می دانید، بالا رفتن دمای لپ تاپ نقش مخربی بر سلامتی قطعات مهم از جمله سی پی یو، گرافیک، رم و هارد دارد. اگرچه در دورن لپ تاپ فن هایی برای خنک کردن قطعات تعبیه شده اند تا گرمای تولید شده توسط (CPU) و دگیر قطعات را به را خارج هدایت کنند، اما این فن ها به تنهایی قادر به ورود هوای تازه به داخل لپ تاپ نیستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فن و نحوه عملکرد آن، پیشنهاد می کنیم مقاله فن لپ تاپ ایسوس را مطالعه کنید. از این رو بهتر است هوایی که به داخل لپ تاپ وارد می شود، هوایی تازه باشد نه همان هوایی که توسط فن از دستگاه خارج شده است. این هوای تازه توسط کول پد تأمین می شود. پایه های کول پد فاصله‌ای بین لپ‌ تاپ و سطحی که روی آن قرار می‌گیرد ایجاد می‌کند.

این امر باعث جذب هوای تازه از اطراف لپ تاپ و هدایت آن به سمت داخل می شود. نکته مهم در عملکرد کول پدها این است که چون در معرض گرد و غبار و دیگر ذرات معلق در هوا قرار دارند ممکن است پس از مدتی عملکرد مناسب را نشان ندهند. در این شرایط با تمیز کردن آن می توانید جان تازه ای به کول پد بدهید. در ادامه در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد دیسک Asus 1015E-DS03

نحوه تمیز کردن کول پد لپ تاپ

برای تمیز کردن فن های خنک کننده جانبی لپ تاپ، نیاز به یک پیچ گوشتی کوچک و یک فرچه گردگیری دارید. پس از تهیه کردن این دو ابزار، کول پد را پشت و رو کنید. اگر دقت کرده باشید، قاب پشت و روی کول پد توسط پیچ های زیادی به یک دیگر متصل شده است. با استفاده از پیچ گوشتی به دقت پیچ ها را باز کنید. پیچ ها را در مکانی مناسب قرار دهید تا پس از اتمام کار به آنها دسترسی داشته باشید.

با باز کردن قاب کول پد، فن، کانکتور و دکمه پاور آن را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله از تمیز کردن کول پد لپ تاپ، کافی است با استفاده از فرچه، سطح داخلی پایه خنک کننده لپ تاپ و پره های فن را تمیز کنید. پس از آن با استفاده از یک دستمال مرطوب می توانید فن و سطح داخلی را کاملاً تمیز کنید. بعد از اتمام کار، مجدداً قاب را روی فن گذاشته و پیچ ها را به ترتیب ببندید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 7 =