نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

روش های مهم برای بررسی لپ تاپ. آیا لپ‌تاپ ایسوس شما پیام‌های خطا را نشان می‌دهد، برنامه‌ها را به کندی بارگیری می‌کند یا به طور غیر منتظره خاموش می‌شود؟ در حالی که ممکن است دلایل زیادی برای این اتفاق وجود داشته باشد، برخی از آن دلایل جدی تر از سایرین هستند و نشان دهنده خرابی لپ تاپ ایسوس هستند. تمام این مشکلات به یک متخصص برای تکمیل تعمیرات لپ‌تاپ ایسوس نیاز ندارند زیرا برخی از تعمیرات را می‌توان در خانه انجام داد. بسته به سن، مدل و سیستم عامل لپ تاپ ایسوس خود، گزینه های مختلفی برای تشخیص مشکلات خود و تعیین مراحل بعدی برای بهبود عملکرد لپ تاپ ایسوس خود دارید. در اینجا رایج ترین مشکلاتی که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند آورده شده است.

روش های مهم برای بررسی لپ تاپ
روش های مهم برای بررسی لپ تاپ

باتری لپ تاپ ایسوس شارژ نمی شود

اگر لپ‌تاپ ایسوس شما شارژ نمی‌شود، کاملاً شارژ نمی‌شود یا اصلاً شارژ نمی‌شود، ممکن است به یک باتری جدید نیاز داشته باشید. عمر باتری یک لپ تاپ ایسوس حدود دو تا چهار سال است، اگرچه نحوه استفاده و شارژ آن عمر مفید آن را تعیین می کند.

اگر به پایان عمر خود نزدیک شود، سیستم عامل شما ممکن است با علامت X قرمز روی نماد باتری در سینی ابزار به شما هشدار دهد. اگر نه، می توانید از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید تا ببینید باتری شما چقدر ظرفیت دارد.

باتری لپتاپ ایسوس

این تعمیر برای اکثر لپ‌تاپ ایسوس‌ها یکی از ساده‌ترین تعمیرات است و فقط به اندازه یک باتری جایگزین هزینه دارد، اگرچه ممکن است تعدادی از مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس به شما اجازه ندهند که محفظه باتری را باز کنید و باید لپ‌تاپ ایسوس را برای تعمیر به سازنده ارسال کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات لپ تاپ ایسوس در ویندوز 10

کابل آداپتور

یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن باتری این است که سیم شارژ شما کار نمی کند. این یک جایگزین آسان است.

پورت شارژ

اگر هنگامی که شارژر خود را به لپ تاپ ایسوس متصل می کنید چراغ نشانگر روشن نمی شود یا فقط زمانی که شارژر را در یک زاویه خاص نگه می دارید روشن می شود، ممکن است پورت شارژ لپ تاپ ایسوس خراب شده باشد.

تعمیرات پورت شارژ مستلزم این است که یک متخصص لپ تاپ ایسوس خود را باز کند و تعمیرات را در داخل انجام دهد، اما معمولاً برای آنها یک کار سریع است، بنابراین هزینه قطعات و نیروی کار باید معقول باشد.

خاموش شدن غیرمنتظره

اگر لپ تاپ ایسوس شما به طور تصادفی در وسط کار خاموش می شود، ممکن است مشکل باتری باشد. مطمئن شوید لپ‌تاپ ایسوس شما به برق وصل است و شارژ می‌شود، سپس بعد از مدتی برای شارژ مجدد آن را روشن کنید.

همچنین ممکن است خطای صفحه نمایش باشد. اگر می‌شنوید که رایانه‌تان در حال اجرا است، اما چیزی روی مانیتور شما وجود ندارد، لپ‌تاپ ایسوس خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و ببینید آیا دوباره تکرار می‌شود یا خیر. اگر متوجه شده اید که هیچ یک از این مشکلات نیست، ممکن است هارد دیسک دچار مشکل شده باشد. در بیشتر موارد، این نشانه یک مشکل بزرگتر و پیچیده تر است.

در اسرع وقت از داده ها و برنامه های لپ تاپ ایسوس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و قبل از اینکه چیزهای ذخیره شده در دستگاه خود را گم کنید، لپ تاپ ایسوس را برای بازرسی و خدمات تعمیر لپ تاپ ایسوس به یک متخصص ببرید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس

صفحه آبی مرگ

سیستم عامل های مبتنی بر ویندوز اقداماتی را در نظر گرفته اند که رایانه شما را قبل از بروز مشکلات بزرگ مانند خرابی کامل هارد دیسک خاموش می کند. معمولاً با نشان دادن صفحه آبی با پیام خطا به شما هشدار می دهد.

از آنجایی که این پیام‌های خطا تا حدودی شوم هستند و می‌توانند به شما هشدار دهند که مشکل اصلی سیستم عامل، هارد دیسک یا اجزای رایانه شما است، به آن «صفحه آبی مرگ» لقب داده‌اند. در حالی که می تواند یک یا دو بار بدون عواقب اتفاق بیفتد، معمولاً نشانه یک مشکل بزرگتر است.

هنگامی که این اتفاق می افتد، پیام خطا را به طور کامل بخوانید و از نرم افزار عیب یابی مبتنی بر ویندوز که در صفحه آبی ظاهر می شود برای انجام بازیابی سیستم یا بازیابی آن به نقطه قبلی استفاده کنید.

اگر با این کار مشکل شما حل نشد، ممکن است نیاز به نصب مجدد نرم افزار ویندوز داشته باشید، اما عیب یاب باید شما را در مراحل بعدی راهنمایی کند تا بفهمد دقیقا چه اتفاقی می افتد و چگونه آن را مدیریت کنید.

برنامه ها به کندی شروع یا اجرا می شوند

آخرین باری که تعمیر و نگهداری اولیه را روی لپ تاپ ایسوس خود انجام دادید چه زمانی است؟ اگر مثل اکثر مردم هستید، خیلی طولانی شده است. به نوار جستجوی ویندوز بروید یا از کورتانا در مورد «نگهداری سیستم» سؤال کنید. از شما خواسته می شود مجموعه ای از کارها را بلافاصله انجام دهید یا آنها را برای بعدا برنامه ریزی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راه اندازی یک GPU خارجی برای لپ تاپ ایسوس

هارد دیسک را بهینه کنید

اینها شامل وظایف بهینه سازی دیسک است که فضای روی هارد دیسک شما را آزاد می کند و فایل های شما را با کارایی بیشتری ذخیره می کند. همچنین می‌توانید این فهرست از راه‌های تنظیم رایانه خود را امتحان کنید – برای لپ‌تاپ ایسوس و همچنین رایانه‌های رومیزی کار می‌کند.

مرورگر را به روز کنید

همچنین، سعی کنید دقیقاً مشخص کنید چه برنامه‌هایی به شما مشکل می‌دهند. اگر فقط هنگام استفاده از مرورگر وب با تاخیر مواجه می شوید، ممکن است لازم باشد مرورگر را به آخرین نسخه به روز کنید، یا ممکن است تعداد زیادی کوکی و فایل های موقت در لپ تاپ ایسوس خود ذخیره کنید. این فایل های غیر ضروری را پاکسازی کنید، سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

حذف فایل های موقت

در نهایت، مطمئن شوید که دسک‌تاپ ایسوس شما از ده‌ها فایل و پوشه‌ای که در آنجا انباشته می‌شوند پاک باشد، زیرا این کار از حافظه با ارزشی استفاده می‌کند و می‌تواند باعث کندی بد لپ‌تاپ ایسوس شود.

آنها را به پوشه های اسناد، عکس ها یا فیلم ها منتقل کنید یا آنها را به طور کلی حذف کنید. اگر این اصلاحات جواب نداد، وقت آن رسیده است که لپ تاپ ایسوس خود را به یک متخصص تعمیر کامپیوتر ببرید.

پیشنهاد مطالعه: رایج ترین مشکلات لپ تاپ ایسوس و رفع آنها

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 3 =