نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ارتقا رم لپ تاپ ایسوس

رم در واقع حافظه دائمی تمامی داده های شما در سیستم می باشد و مزیت آن نسبت به هارد دیسک این است که با رخ دادن اتفاقاتی همچون پریدن سیستم عامل، فرمت نخواهد شد و داده ها را بدون کم و کاست در خود نگه خواهد داشت.

اگر از دارندگان لپ تاپ های Asus هستید و به هر دلیلی نیاز به ارتقاء رم پیدا کرده اید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای ارتقا رم لپ تاپ ایسوس

  • تعویض رم لپ تاپ کاری است نه چندان دشوار که کاربر با در اختیار داشتن قطعه رم جدید و سازگار با دستگاه، می تواند به تنهایی در خانه انجام دهد.
  • راندمان کاری و توان مولتی تسکینگ دستگاه شما را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.
  • در اکثر لپ تاپ ها امکان ارتقاء رم وجود دارد و تنها کافیست برای اطمینان از آن، به سایت رسمی برند تولید کننده مراجعه نمایید. البته راهی دیگر برای تشخیص این امکان وجود دارد که در ادامه آن را توضیح داده ایم.

تشخیص امکان ارتقاء رم با سایت کروژال

شما می توانید با استفاده از نرم افزاری که شرکت Crucial، یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین تولید کنندگان رم و SSD در جهان در اختیار گذاشته است، با طی کردن مراحل زیر از قابل ارتقاء بودن یا نبودن رم لپ تاپ ایسوس خود مطمئن شوید:

https://laptop-asus.ir/

  • نخست به وب سایت رسمی شرکت Crucial مراجعه کنید.
  • سپس سازنده لپ تاپ خود را انتخاب کنید.
  • در این مرحله، سری و یا خانواده لپ تاپ خود را انتخاب کنید.
  • پس از آن مدل لپ تاپ خود را انتخاب نمایید.
  • حالا بر روی گزینه Find upgrade کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارت wifi ASUS VivoBook S400C

نحوه تعویض رم لپ تاپ ایسوس

همانطور که در بالا ذکر کردیم، تعویض و ارتقاء رم کار چندان مشکلی نمی باشد، اما این مورد به شرطی است که ساختار لپ تاپ شما یکپارچه نباشد! در غیر این صورت لازم است تا بررسی و انجام این عملیات را به تکنسین های ماهر مراکز ایسوس بسپارید، چرا که کار دیگری از شما ساخته نیست.

در لپ تاپ های با ساختار غیر یکپارچه، کافیست تا پیچ قسمت RAM لپ تاپ را باز نماییم. در تمامی لپ تاپ ها، حافظه رم با یک یا دو ضامن به اسلات متصل شده است. این ضامن را با ناخن یا انگشت فشار داده و رم را از جایگاه خود خارج سازید. از وارد کردن فشار زیاد بر روی ضامن ها خودداری کنید، زیرا ممکن است به اجزا آسیب وارد نمایید.

نکته ای مهم در ارتقا رم لپ تاپ ایسوس

نکته ای که حتماً لازم است بدان توجه داشته باشید، سازگاری رم با مادر برد لپ تاپ است. اگرچه نسل های مختلفی از رم ها تولید شده اند، اما هر رمی با مادر برد سازگاری ندارد و قابل ارتقاء به نسل جدیدتر در آن موجود نمی باشد. برای اینکه متوجه سازگاری رم مورد نظر با مادربرد شویم، دو راه وجود دارد:

  • استفاده از Crucial System Scanner: این نرم افزار قادر است با تجزیه و تحلیل سیستم شما، رم های سازگار با آن را در یک فهرست به نمایش در ‌آورد.

  • استفاده از Crucial Advisor: در این ابزار پس از آن که اطلاعاتی راجع به سیستم به آن بدهید، لیستی از قطعات سازگار را به شما ارائه داده خواهد شد.
این مطلب را از دست ندهید   خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسوس

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − نه =