نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر مادر برد لپ تاپ ایسوس

اهمیت قطعه مادر برد آنچنان بالاست که به آن لقب ستون قطعات لپ تاپ را داده اند. در واقع دلیل آن هم این است که تمامی قطعات سخت افزاری بر روی آن نصب و پردازش می شوند.

تعمیر LCD لپ تاپ ایسوس

عدم آشنایی کافی با این قطعه بسیار حیاتی برای لپ تاپ، سالانه بسیاری از کاربران ایسوس را روانه تعمیراتی ها می نماید. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره انواع مادر برد، ساختار و نحوه کار آن ها بیشتر بدانید.

انواع مادر برد

  • نوع نخست رایج در دهه 90 میلادی که دارای کانکتور منبع تغذیه AT بوده و تولید آن دیگر متوقف شده است.
  • نوع دوم که تولید آن هنوز هم رایج است، دارای کانکتور منبع تغذیه ATX می باشد. تفاوت‌ آن با نوع اول نیز در منبع تغذیه و داشتن امکانات فراوان از جمله کنترل نرم‌ افزاری، سوییچ خاموش کردن کامپیوتر و توان روشن کردن دستگاه از طریق شبکه و … می باشد.

ساختار مادر برد لپ تاپ ایسوس

اجزای تشکیل دهنده سخت افزاری مادر برد را به همراه عملکرد هر کدام در ادامه توضیح داده ایم:

  • چیپ شمالی و چیپ جنوبی – North & South CHIP:

این دو چیپ مهم ترین بخش یک مادر برد به شمار می روند و مرغوب بودن یا نبودن مادر برد به کیفیت آن ها بستگی دارد. از میان آن ها، تراشه‌ شمالی ارزشمند تر محسوب می شود و معمولاً یک هیت سینک خنک‌ کننده‌ آلومینیومی یا مسی بر روی آن وجود دارد. این هیت سینک در مدل های جدید تر چیپ شمالی، به صورت یک فن کوچک است.

  • سوکت سی پی یو (CPU Socket):

یک از مهم ترین بخش های مادربرد است که نوع آن با توجه به نوع و مدل چیپ شمالی و جنوبی و نیز نوع سوکت (محل اتصال و تعداد جای پایه ها) تعیین می ‌گردد. این چیپ‌ ها، تعیین ‌کننده‌ نوع پردازنده‌‌ مورد استفاده در مادر برد هستند.

  • BIOS (Basic Input Out Put System):

تراشه‌ ای کوچک است که بر روی برد اصلی قابل مشاهده است و دارای وظایف متعددی می باشد. در این تراشه داده‌ های ضروری مادر برد توسط یک باتری نگهداری می ‌شوند. همچنین در صورتی که این تراشه از سالم بودن تمامی قطعات اطمینان حاصل کند، صدایی به شکل بوق از آن شنیده خواهد شد. شمارش سلول ‌های حافظه‌ رم و شناسایی هارد دیسک و دیگر قطعات متصل به رابط IDE از دیگر وظایف مهم بایوس محسوب می شوند.

  • آی سی های ورودی و خروجی (I/O):

کلیه‌ ورودی و خروجی ‌هایی که به صورت آی سی بر روی مادر برد لپ تاپ ایسوس قرار می ‌گیرند را آی سی های ورودی و خروجی می نامند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض پد لمسی Asus X551CA

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس

حتماً با نگاه انداختن به مادر برد، متوجه پیچیدگی و حساسیت بسیار بالای اتصالات و اجزای آن شده اید. بنابراین به هیچ وجه نباید برای تعمیر یا تعویض، آن را دستکاری کنید. تعمیرات مربوط به مادر برد، ملزم به دارا بودن دانش و تجربه بالایی است که تنها تکنسین های مجرب در مراکزی از جمله نمایندگی رسمی تعمیر محصولات Asus، از آن بهره مند هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 10 =