نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر پورت لپ تاپ ایسوس

پورت ها از مهم ترین بخش های هر وسیله الکترونیکی به شمار می رود که در انواع مختلف در گوشه و کنار لوازمی همچون لپ تاپ، گوشی، دوربین و … قابل مشاهده اند. حال ممکن است به دلیل ناشناخته بودن کاربرد بسیاری از آن ها، هیچوقت مورد استفاده قرار نگیرند.

تعمیر پورت لپ تاپ ایسوس
تعمیر پورت لپ تاپ ایسوس
تعمیر پورت لپ تاپ ایسوس
تعمیر پورت لپ تاپ ایسوس

پورت ها با توجه به نوع خود وظیفه ای خاص را بر عهده دارند، اما به طور کلی می توان گفت که کار اصلی آن ها، اتصال دو یا چند دستگاه به یکدیگر به منظور تبادل اطلاعات می باشد.

بالا نمایدن صفحه لپ تاپ ایسوس

به زبانی ساده تر، برای مثال هنگامی که قصد دارید تا فایل هایی را از لپ تاپ به تلفن همراه خود انتقال دهید، به یک کابل USB بعنوان ارتباط دهنده دو دستگاه به یکدیگر به منظور تبادل اطلاعات، نیاز دارید. پورت ها همان نقاط تعبیه شده بر روی دو دستگاه اند که سوکت های کابل به داخل آن ها فرو می روند.

پورت بیشتر، لپ تاپ بهتر!

همیشه به هنگام خرید لپ تاپ و یا هر وسیله الکترونیکی دیگری، این نکته را مد نظر داشته باشید که وجود پورت های اتصال بیشتر یعنی کاربردهای متنوع تری که با اتصال لپ تاپ به دیگر دستگاه ها قابل انجام اند. البته لازم است ابتدا بدانید که از کدام نوع پورت استفاده بیشتری دارید، لذا وجود پورت مورد نیاز در لپ تاپ را در اولویت قرار دهید. در ادامه به معرفی و بررسی انواع پورت های لپ تاپ های Asus به صورت مختصر و مفید پرداخته ایم.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش بروز رسانی بایوس لپ تاپ

انواع پورت های لپ تاپ Asus

اگر از آن دسته از افرادی هستید که آشنایی کامل با رایج ترین پورت های قابل استفاده در لپ تاپ های برند ایسوس را ندارید، در ادامه با ما همراه باشید:

  • پورت HDMI (High Definition Multimedia Internet):

اچ دی ام آی امروزه از محبوب ترین و کارآمد ترین پورت ها به حساب می آید. وظیفه این پورت در لپ تاپ ها، انتقال فایل های تصویری و ویدیویی به نمایشگر یا پروژکتور، با وضوح و اندازه بالا می باشد. همچنین در کنسول ‌های بازی، دوربین های عکاسی و فیلم‌ برداری، DVD-player،موبایل و … نیز کاربرد دارند.

  • پورت هدفون:

اتصال هنذفری و هدفون های سیمی به گوشی و لپ تاپ، از طریق همین پورت ها صورت می گیرد. جالب است بدانید که در مدل های امروزی موبایل و لپ تاپ در چند سال اخیر، پورت میکروفون و هدفون به صورت مشترک در قالب یک پورت قرار داده شده است، اما قبل از آن به صورت جداگانه بوده اند.

  • پورت اترنت (Ethernet):

این پورت برای اتصال مستقیم لپ تاپ به اینترنت مودم در نظر گرفته شده است که بیشتر در لپ‌ تاپ‌ های تجاری مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

  • پورت DVI (Digital Visual Interface):

این رابط گرافیکی، از عمومیت بالایی برخوردار نمی باشد و برای انتقال تصویر به صفحه نمایش های دارای DVI کاربرد دارد. اتصال آن را نیز می ‌توان توسط یک مبدل ارزان قیمت از رابط HDMI و یا Display port لپ تاپ برقرار نمود.

  • پورت USB Type-C:

از پورت های جدید و جایگزینی برای نسل قبلی خود، یعنی پورت های USB به حساب می آید. این نوع پورت ها دارای 24 پین بوده و سرعت انتقال اطلاعات در آن ها بسیار بیشتر از سایر انواع دیگر پورت های USB می باشد.

  • پورت USB/USB Type-A USB 2.0:

یکی دیگر از مورد استفاده ترین پورت ها در بین هر نوع کاربر که به تعداد 2 الی 4 عدد بر روی لپ تاپ های ایسوس تعیبیه شده اند. شما برای اتصال انواع فلش مموری، دوربین، تلفن همراه و … به این پورت و کابل مرتبط با آن احتیاج خواهید داشت.

این مطلب را از دست ندهید   هنگ کردن Chromebook

تعمیر و تعویض پورت های لپ تاپ ایسوس

عملیات تعمیر و یا تعویض هرگونه پورت لپ تاپ، نیازمند دانش، مهارت و دقت زیاد بوده و به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم که به تنهایی در خانه آن را انجام دهید. افراد متخصص در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس، قادر به انجام هرگونه تعمیر تخصصی با دارا بودن ابزار آلات پیشرفته هستند و در بسیاری از نقاط کشور به ارائه خدمات به کاربران مشغول اند.

منبع: تعمیر لپ تاپ ایسوس

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =