نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راهنمای خرید کارت گرافیک

تصور کنید می خواهید یک کامپیوتر جدید، پیشرفته و قدرتمند بخرید که با آن انواع بازی ها و برنامه های ادیت عکس و فیلم و … را به راحتی اجرا کنید. حتما می دانید که کارت گرافیک یکی از مهم ترین اجزای چنین سیستمی است و باید آن را به درستی انتخاب کنید. اما چطور؟ چطور می توانید یک کارت گرافیک با کیفیت و جدید خریداری کنید که انتظارات شما را برآورده سازد؟

کارت گرافیک های کدام برند بهتر هستند؟ آیا کارت گرافیک ایسوس کیفیت و کارایی لازم را دارد؟ AMD بهتر است یا انویدیا؟ اصلا برای خرید کارت گرافیک باید به کدام ویژگی ها توجه کرد؟ قیمت تا چه حد می تواند معیار درستی برای انتخاب باشد؟ در ادامه راهنمای خرید کارت گرافیک، به تمامی این پرسش ها پاسخ می دهیم. اگر تمایل به خرید هریک از مدل های کارت گرافیک ایسوس دارید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگی asus در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

از خرید کارت گرافیک چه هدفی دارید؟!

مسلما شما می خواهید کارت گرافیک بخرید تا از آن در لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید. منظور ما از هدف این است که تعیین کنید دقیقا چه می خواهید! شما باید بدانید که سطح کاری مورد نظرتان چیست و می خواهید از کارت گرافیک چه استفاده ای کنید.

ممکن است اصلا نیازی به کارت گرافیک های رده بالا و گران قیمت نداشته باشید. که اگر به دنبال یک سیستم معمولی برای فیلم دیدن و انجام امور اداری ساده هستید، همینطور خواهد بود. اما اگر می خواهید یک سیستم گیمینگ قوی داشته باشید یا در حوزه برنامه های گرافیکی حرفه ای فعالیت می کنید، نیاز به کارت گرافیک های رده بالا دارید که طبعا گران تر هم هستند. بنابراین پیش از خرید کارت گرافیک حتما بررسی کنید که به چه میزان قدرت و قابلیت در این قطعه نیاز دارید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد دیسک Asus A52F

کدام نوع کارت گرافیک بهتر است؟

کارت گرافیک ها براساس نوع عملکردشان به چند مدل مختلف تقسیم بندی می شوند. به طور کلی کارت گرافیک ها در 5 گروه رده پایین، اقتصادی، میان رده، رده بالا و حرفه ای عرضه شده اند. مدل های ارزان قیمت که قابلیت خاصی ندارند و برای سیستم های معمولی طراحی شده اند، پایین رده نام دارند. مدل های اقتصادی، هم قابلیت های نسبتا خوبی را ارائه می دهند و هم قیمت مناسبی دارند. البته تنها می توانید برای اجرای بازی های سبک روی آنها حساب کنید. کارت گرافیک ایسوس، مدل های میان رده هم دارد که تقریبا پرفروش ترین محسوب می شوند.

کیفیت تصویر این مدلها متوسط رو به بالاست و قیمت بیشتری در مقایسه با دو مدل قبلی دارند. گروه بعدی که در خرید کارت گرافیک مورد توجه قرار دارند، مدل های رده بالا هستند. این گروه از قابلیت های مختلفی همچون کیفیت تصویر 4K پشتیبانی می کنند و می توانید برای اجرای بازی های نیمه حرفه ای روی آنها حساب کنید. در نهایت بهترین نوع کارت گرافیک که گیمرها و طراحان حرفه ای از آنها استفاده می کنند، کارت گرافیک های حرفه ای هستند. دقت کنید که متناسب با امکانات ارائه شده و کیفیت ساخت، حرفه ای ها به مراتب گران تر از دیگر مدل ها هستند.

کارت گرافیک AMD بخریم یا انویدیا؟

اما می رسیم به یکی از چالش برانگیزترین بخش های خرید کارت گرافیک یعنی انتخاب برند. در حال حاضر انویدیا و ای ام دی، دو غول بزرگ تولید کارت گرافیک هستند. البته کارت گرافیک asus هم در حال حاضر جایگاه خوبی در بازار رقابتی دارد. کارشناسان و کاربران همچنان در این مورد که محصولات کدام برند بهتر هستند، اختلاف نظر دارند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری Asus A52F

با این حال بد نیست بدانید که محصولات AMD معمولا در سه طبقه میان رده، رده بالا و اقتصادی جای می گیرند. در حالی که اگر دنبال کارت گرافیک حرفه ای هستید و قیمت برایتان اهمیت ندارد، انویدیا شما را راضی می کند. از نظر فنی، هردو برند محصولات خوب و بعضا درجه یک دارند که سیستم ها را به بهترین شکل پشتیبانی می کنند. با این حال باید اعتراف کرد که انویدیا در سالهای گذشته، بهتر از رقیب دیرینه اش عمل کرده است.

ویژگی های یک کارت گرافیک همه چیز تمام

اگر قصد خرید کارت گرافیک دارید، بهتر است توجه ویژه ای به مشخصات زیر داشته باشید:

حافظه گرافیکی

یک کارت گرافیک خوب و بی نقص، باید حافظه گرافیکی مناسبی داشته باشد. بیشتر کارت‌ های فعلی به حافظه‌ های GDDR5 مجهز هستند که حداکثر سرعت ۸ گیگابیت‌ برثانیه را پشتیبانی می کنند. این عدد مشخص می کند که سرعت اجرای برنامه ها چقدر باشد و مثلا یک بازی، با چه سرعت و کیفیتی اجرا شود.

فرم فاکتور یا استاندارد ابعادی

هنگام خرید کارت گرافیک، حتما به فرم فاکتور آن توجه کنید. فرم فاکتور، نوع استاندارد ابعادی است و از این جهت اهمیت دارد که تعیین می کند کارت گرافیک مورد نظر برای جایگذاری در کیس مناسب است یا نه. شما باید طول، ارتفاع و ضخامت کارت گرافیک را درست و با توجه به مشخصات مادربرد انتخاب کنید تا بهترین عملکرد را در سیستم داشته باشد.

درگاه‌ ها و خروجی ها

بسیار مهم است که کارت گرافیکی که انتخاب می کنید، به تعداد کافی درگاه و پورت داشته باشد. کیفیت نمایش و نوع مانیتورهای قابل استفاده، به تعداد و نوع درگاه های کارت گرافیک بستگی دارند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فن ASUS D550MA-DS01 
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهارده =