نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

بهترین راه امنیت مودم ایسوس و جلوگیری از هک شدن وای فای

آیا هزینه اینترنت شما به صورت غیر عادی افزایش پیدا کرده است؟ آیا سرعت اینترنت شما در حالیکه تنها یک دستگاه به اینترنت وای فای شما وصل است به صورت چشم گیری کاهش پیدا کرده است؟ اگر به تازگی با هر یک از این مشکلات مواجه شده اید، احتمال دارد که شبکه وای فای شما توسط هر یک از همسایگانتان که در اطراف منزل شما سکونت دارند، هک شده باشد. پس باید به فکر راهی برای امنیت مودم و جلوگیری از هک شدن وای فای خود باشید. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا با بهترین روش ها برای امنیت مودم ایسوس و جلوگیری از هک شدن شبکه وای فای خود آشنا شوید.

قرار دادن یک پسورد اختصاصی برای مودم

همانطور که می دانید معمولا نام کاربری و پسورد پیش فرض در اکثر مودم ها admin / admin می باشد. به گونه ای که بعد از وارد کردن آی پی 192.168.1.1 در مرورگر خود می توانید صفحه ورود به تنظیمات مودم ایسوس را مشاهده کنید که در این قسمت نیز با وارد کردن کلمه admin به عنوان نام کاربری و پسورد می توانید وارد صفحه تنظیمات مودم خود شوید.

این مسئله نشان می دهد که امنیت مودم شما پایین است چراکه اکثر مودم هایی که کاربران از آن ها استفاده می کنند، بدون اینکه خودشان هم بدانند دارای نام کاربری و پسورد پیش فرض admin است. با این وجود اولین و بهترین روشی که برای امنیت مودم به شما پیشنهاد می شود این است که یک پسورد اختصاصی برای مودم خود بگذارید. برای انجام این کار می توانید وارد بخش Administration settings مودم شده و پسورد مودم را تغییر دهید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه نمایشگر Asus Zenbook UX21e

تغییر نام شبکه SSID یا نام کانکشن وای فای

منظور از شبکه SSID نام شبکه وایرلس یا نام وای فای شماست که به صورت پیش فرض بر روی کلمه default  و یا به نام برند ایسوس قرار داده شده است. برای امنیت مودم حتما پیشنهاد می شود که نام وای فای خود را به نام دلخواهی که قابل شناسایی نباشد، تغییر دهید. برای تغییر نام وای فای می توانید از صفحه تنظیمات مودم و بخش wireless settings استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید از نام ، نام خانوادگی ، آدرس یا شماره تلفن به عنوان نام وای فای استفاده کنید زیرا اینکار امنیت وای فای شما را تهدید می کند.

فعال کردن رمز وای فای

یکی دیگر از مهم ترین راه هایی که برای امنیت مودم پیشنهاد می شود، فعال کردن رمز وای فای است. برای قرار دادن یا تغییر دادن رمز وای فای خود حتما از پسورد های قابل اطمینان استفاده نمایید. چندین روش برای رمزگذاری بر روی وای فای وجود دارد شامل: WPA / WEP و WPA2. رمزگذاری از طریق WEP یک روش رمزگذاری عمومی و قدیمی می باشد که به راحتی قابل هک شدن است. اما روش رمزگذاری WPA2 روش بسیار ایمنی برای رمزگذاری بر روی وای فای است که تنها با سخت افزارهای تولید شده از سال ۲۰۰۶ به بعد سازگاری دارد. برای فعال کردن روش رمزگذاری بر روی شبکه وای فای خود، وارد صفحه تنظیمات مودم ایسوس شوید و سپس به بخش wireless security settings  بروید و از آنجا روش رمزگذاری WPA2  را برای وای فای خود انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کیفیت صفحه نمایش

فیلتر کردن آدرس مک

درست مانند هر کامپیوتر متصل به اینترنت که از یک IP منحصر به فرد استفاده میکند، تمام دستگاه ها از لپ تاپ گرفته تا کامپیوتر، گوشی و تبلت برای اتصال به وای فای از یک آدرس منحصر به فرد استفاده می کنند که به آن آدرس مک می گویند. یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای امنیت مودم خود انجام دهید این است که آدرس مک تمام دستگاه هایی که میخواهید به وای فای وصل شوند را در صفحه تنظیمات مودم خود وارد کنید به طوری که تنها دستگاه های مشخص شده بتوانند به شبکه وای فای شما متصل شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =