نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه تعمیر لپ تاپ ایسوس که بیش از حد داغ شده است

لپ تاپ ایسوس به دلیل تجمع گرد و غبار روی فن ها، محیط کار غیرقابل قبول یا استفاده از بایوس قدیمی می تواند داغ و بیش از حد گرم شود.

گرد و غبار روی فن ها جمع می شود

اغلب دیده می شود که به دلیل گردش نامناسب هوا از طریق دریچه ها و فن ها گرد و غبار زیادی جمع می شود. این به عنوان یک هیت سینک عمل می کند که باعث افزایش دمای داخلی لپ تاپ در هنگام استفاده می شود.

استفاده از لپ تاپ در محیطی نادرست

هنگامی که شخصی از لپ تاپ در محیطی استفاده می کند که بسیار گرم بالای 95 فارنهایت یا بسیار سرد زیر 41 درجه فارنهایت است، ممکن است دمای لپ تاپ را تحت تأثیر قرار دهد. استفاده از آن بر روی یک سطح نرم مانند کاناپه زیر تخت نیز ممکن است منجر به داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شود.

BIOS منسوخ شده است

هنگامی که بایوس به آخرین نسخه به روز می شود، به طور کلی از مشکلات گرمای بیش از حد جلوگیری می شود. عدم به روز رسانی این باعث تاخیر در نرم افزار و گرم شدن لپ تاپ می شود.

استفاده غیر عادی از CPU

اغلب هنگامی که تعداد زیادی از برنامه های نرم افزاری به طور همزمان بر روی رایانه اجرا می شوند، این امر منجر به فشار بر CPU می شود و بنابراین CPU گرم می شود و در نهایت باعث داغ شدن بیش از حد لپ تاپ می شود.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه با پاکسازی پیشرفته فضای دیسک را آزاد کنیم؟

مصالح ساختمانی ضعیف

موادی که در ساخت لپ‌تاپ استفاده می‌شود اغلب ممکن است دلیل گرمای بیش از حد باشد. برخی از مواد اجازه نمی دهند گرما خارج شود و گرمای بیش از حد قابل درک نیست.

باتری معیوب

اغلب اگر باتری برای مدت طولانی تعویض نشده باشد، باعث گرم شدن بیش از حد می شود. گرمای بیش از حد زمانی شروع می شود که شارژر به برق وصل شود.

نشانه داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس چیست؟

گرمای بیش از حد لپ تاپ همیشه با استفاده از یک برنامه شخص ثالث به درستی تشخیص داده نمی شود، زیرا در بیشتر موارد، دمای کیس خارجی به درستی ثبت نمی شود.

     1. افزایش دما

بررسی کنید که آیا استفاده از لپ تاپ در یک دور به دلیل افزایش دما دشوار می شود یا خیر. اگر دما بیش از یک درجه خاص افزایش یابد، استفاده از لپ تاپ در دامان غیرممکن است و می توان فهمید که لپ تاپ بیش از حد گرم می شود.

  1. فن پر سر و صدا

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ و ایجاد سر و صدای زیاد زیرا فن ها به درستی کار نمی کنند. عملکرد نامناسب فن های CPU و GPU باعث ایجاد مشکل در گردش هوا می شود. ایجاد صداهای بلند

  1. برنامه های عقب افتاده

و داغ شدن بیش از حد لپ تاپ اجازه عملکرد صحیح را نمی دهد و نرم افزار در حال استفاده است و شروع به تاخیر می کند. بارگذاری و عملکرد نرم افزار زمان زیادی می برد.

  1. لپ تاپ در حال خراب شدن است

لپ تاپ در صورت گرم شدن بیش از حد ممکن است از کار بیفتد و به دلیل گرمای بیش از حد خاموش شود. خرابی یک علامت حیاتی است که لپ تاپ بیش از حد گرم شده است.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل ویروسی لپ تاپ ایسوس

نحوه جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس

یک لپ تاپ که بیش از حد گرم می شود باید فوراً درمان شود تا به قسمت های داخلی آن آسیب نرسد. برای تعمیر و داغ شدن بیش از حد لپ تاپ باید

  1. منبع گرما را پیدا کنید

مهم است بدانید که چرا لپ تاپ گرم می شود. به دلیل هر دلیل داخلی پیچیده، ممکن است فقط توسط مرکز خدمات قابل تعمیر باشد. با این حال، گاهی اوقات علت قابل درک است و می توان بلافاصله آن را برطرف کرد.

  1. دریچه ها را به طور معمول پاک کنید

لپ‌تاپ‌ها اغلب به دلیل گردش نامناسب بیش از حد گرم می‌شوند و بنابراین بازکردن دریچه‌های هوا باعث گردش مناسب هوا می‌شود و کمک می‌کند تا فن‌های لپ‌تاپ راحت کار کنند و بیش از حد گرم نشوند.

  1. از استفاده بیش از حد از CPU خودداری کنید

اجرای بیش از حد برنامه های کاربردی روی لپ تاپ به طور همزمان باعث بار بیش از حد CPU می شود. برای جلوگیری از این امر، باید سعی کنید پس از استفاده یک برنامه را ببندید و پس از اتمام کار، مرورگر اینترنت را خاموش کنید

4.نرم افزار POS را به روز کنید

برنامه‌های در حال اجرا که به‌روزرسانی نشده‌اند ممکن است به CPU فشار وارد کنند و باعث گرم شدن بیش از حد شوند. همیشه بهتر است POS و نرم افزار لپ تاپ را آپدیت کنید.

رفع خطای ۰X8007025D

  1. باتری ها را بررسی کنید

اغلب باتری ها باعث گرم شدن داخلی لپ تاپ می شوند و بررسی آنها در فواصل زمانی معین و تعویض آنها در صورت نیاز از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ جلوگیری می کند.

  1. از پدهای خنک کننده استفاده کنید
این مطلب را از دست ندهید   هنگ کردن Chromebook

پدهای خنک کننده به پایین نگه داشتن دمای لپ تاپ کمک می کنند و اجازه گرم شدن بیش از حد را نمی دهند.

  1. مسائل سطحی

همیشه مطمئن شوید که لپ تاپ را روی یک پد خنک کننده یا یک سطح سخت استفاده کنید. سطوح نرم اجازه عبور گرما را نمی دهد و تمام گرما را جذب می کند و به لپ تاپ کمک می کند گرمای اضافی را از بین ببرد.

مراحلی که باید طی شود عبارتند از:

  • منبع گرما را بررسی کنید
  • دستگاه های خارجی متصل به لپ تاپ را از برق جدا کنید
  • کابل شارژ را جدا کنید
  • Task Manager را باز کنید و استفاده غیرعادی از CPU را بررسی کنید
  • لپ تاپ را خاموش کنید و بگذارید خنک شود سپس آن را روشن کنید
  • بررسی دمای حرارتی اتاق
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =