نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

لپ تاپ به یک تکه فناوری ضروری تبدیل شده است، اما هنوز هم بسیار گران هستند. و قبل از اینکه پول نقد خود را برای یک لپ تاپ کاملاً جدید تحویل دهید، می خواهید مطمئن شوید که سرمایه گذاری خوبی انجام می دهید. اگر به خرید یک لپ‌تاپ ایسوس فکر می‌کنید، باید بدانید که احتمال دوام آن چقدر است و طول عمر آن در مقایسه با برندهای دیگر چقدر است. در این راهنما، به سؤالات شما در مورد طول عمر لپ‌تاپ معمولی ایسوس پاسخ خواهیم داد – و کارهایی که می‌توانید برای دوام بیشتر آن انجام دهید.

لپ تاپ ایسوس چقدر دوام می آورد؟

لپ تاپ ایسوس به طور متوسط ​​بین 3 تا 5 سال دوام می آورد. این عمر طولانی مدت باتری است و به کل طول عمر باتری اشاره دارد.

پس از 5 سال استفاده منظم، باتری لپ تاپ ایسوس به احتمال زیاد فقط برای مدت کوتاهی می تواند شارژ نگه دارد. به همین دلیل، ممکن است روشن کردن لپ تاپ دشوار باشد و ممکن است دستگاه به سرعت بیش از حد گرم شود.

باتری ایسوس در صورتی که به طور منظم در چرخه شارژ قرار گیرد ممکن است فرسوده شود: زمانی که باتری خالی شود و سپس دوباره شارژ شود. این مشکل در همه لپ‌تاپ‌ها و برندها وجود دارد، اما لپ‌تاپ‌های میان‌رده ایسوس در صورت شارژ بیش از حد به سرعت خراب می‌شوند. برای یک کاربر معمولی، می توان انتظار داشت که باتری لپ تاپ ایسوس برای 3 تا 5 سال در شرایط خوبی کار کند.

علاوه بر باتری، موارد دیگری نیز وجود دارد که بر عمر لپ تاپ تأثیر می گذارد. بدنه لپ‌تاپ و ساختار آن همگی می‌توانند در طول عمر لپ‌تاپ نقش داشته باشند. لپ‌تاپ‌های ایسوس به دلیل دوام بودن و کیفیت ساخت مستحکم شناخته می‌شوند. این به آنها کمک می کند تا در صورت مراقبت صحیح، 5 سال به بالا دوام بیاورند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پورت شارژ لپ‌تاپ ایسوس

باتری ایسوس با یک بار شارژ چقدر دوام می آورد؟

عمر باتری کوتاه مدت به مدت زمان دوام باتری لپ تاپ با یک بار شارژ اشاره دارد. شارژ طولانی مدت نه تنها در هنگام استفاده مفید است، بلکه می تواند سلامت طولانی مدت لپ تاپ را بهبود بخشد.

هرچه یک بار شارژ بیشتر طول بکشد، سیکل های شارژ کمتری مورد نیاز است و باتری مدت بیشتری در شرایط بهینه باقی می ماند. عمر کوتاه مدت باتری ایسوس به مدل دقیق آن بستگی دارد. ایسوس در اینجا مزایایی نسبت به سایر رقبا دارد.

Asus ExpertBook B940 عمر باتری بهینه 24 ساعت دارد. این بدان معناست که لپ‌تاپ می‌تواند یک روز کامل قبل از نیاز به شارژ روشن بماند. با توجه به نیاز به شارژ کمتر، لپ تاپ می تواند طول عمر کلی بالایی داشته باشد.

این بالاترین انتهای مقیاس است. یک لپ تاپ خوب ایسوس باید باتری داشته باشد که با یک بار شارژ 9 ساعت دوام بیاورد، که برای گذراندن یک روز کاری کافی است. لپ تاپ ایسوس بهتر عمر کوتاه مدت 12 تا 14 ساعت خواهد داشت.

با این حال، همه باتری های ایسوس چنین شارژ قابل توجهی ندارند. مدل‌های مقرون به صرفه می‌توانند عمر کوتاه‌تری داشته باشند، زیرا باتری به سرعت در اثر استفاده از بین می‌رود.

بنابراین، برای پاسخ به اینکه لپ تاپ ایسوس چقدر با یک بار شارژ دوام می آورد، واقعاً به مدل دقیق لپ تاپ مورد نظر بستگی دارد. اگر مایل به پرداخت اندکی بیشتر هستید، می توانید لپ تاپی با عمر واقعاً عالی تهیه کنید. اما یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه به ندرت دوام خوبی خواهد داشت.

این مطلب را از دست ندهید   چرا رجیستری ویندوز مشکل ایجاد می کند؟

سخت افزار ایسوس چقدر دوام می آورد؟

یکی از مشکلات نگهداری طولانی مدت لپ تاپ باتری نیست، سخت افزار آن است. حتی اگر باتری لپ تاپ ایسوس شما پس از 10 سال استفاده همچنان قوی است، احتمالاً سیستم و سخت افزار آن به شدت قدیمی شده است.

اینکه چگونه سخت افزار بر عمر لپ تاپ تأثیر می گذارد به استفاده مورد نظر بستگی دارد. برای برخی، حتی لپ تاپ ایسوس که به درستی از آن مراقبت شده باشد، پس از 3 سال غیرقابل استفاده خواهد بود، زیرا به به روز رسانی های سخت افزاری مداوم نیاز دارند.

برای سایر کاربران معمولی، یک لپ تاپ قدیمی با سخت افزار قدیمی همچنان قابل استفاده در نظر گرفته می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، لپ تاپ ایسوس باید حدود 5 سال قابل استفاده بماند. در این مرحله، بیشتر متوجه می شوند که سخت افزار قدیمی است.

کارهایی که می توانید برای افزایش عمر لپ تاپ ASUS خود انجام دهید

  1. وقتی شارژ لپ تاپ به پایان رسید یا وقتی شارژ آن به 80 درصد رسید، کابل را جدا کنید.
  2. اجازه دهید باتری لپ تاپ بین 20 تا 40 درصد خالی شود. انجام این کار و شارژ تا 80 درصد، تعداد چرخه های شارژ مورد نیاز را کاهش می دهد و سلامت باتری را طولانی تر می کند.
  3. اگر لپ‌تاپ را وصل می‌کنید، مطمئن شوید که داغ نمی‌شود. ممکن است لازم باشد فن ها را تمیز کنید یا یک تشک خنک کننده لپ تاپ بخرید.
  4. مراقب نحوه استفاده از آن باشید. از خوردن غذا و نوشیدنی در نزدیکی لپ‌تاپ خودداری کنید و آن را در یک مکان تهویه‌دار نگهداری کنید. اجازه ندهید لپ تاپ ایسوس شما خیلی داغ شود.
  5. با کاهش روشنایی صفحه، بستن برنامه‌های پس‌زمینه و بررسی تنظیمات باتری، یک بار شارژ را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.
این مطلب را از دست ندهید   نکاتی برای جلوگیری از خرابی سیستم

بهترین راه برای اطمینان از سالم ماندن لپ تاپ ایسوس این است که هنگام استفاده از آن مراقب باشید. آنها به طور کلی ساختارهای قوی و با عمر باتری خوب دارند.

مقالات مرتبط:

نقش مادربرد در تبلت

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =