نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ . آیا از اینکه دائماً با لپ تاپ ایسوسی که شارژ نمی شود دست و پنجه نرم می کنید خسته شده اید؟ کار کردن روی یک پروژه مهم فقط برای اینکه عمر باتری شما به طور ناگهانی تمام شود خسته کننده است. اما نگران نباشید؛ 5 راه برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس! در این مقاله، پنج روش موثر برای حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ‌تاپ ایسوس را برای همیشه به اشتراک می‌گذاریم. پس با آن اعلان‌های مزاحم کم باتری خداحافظی کنید و بیایید شروع کنیم!

مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ
مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ

اقدامات قبل از تعمیر

ابتدا لپ تاپ ایسوس خود را با خاموش کردن و سپس جدا کردن سیم برق از پریز، ریست کنید. چند دقیقه صبر کنید، سپس کابل برق را دوباره وصل کنید و لپ تاپ ایسوس خود را روشن کنید. این ممکن است اشکالات موقتی را که باعث مشکل شارژ نشدن باتری لپ‌تاپ ایسوس شما می‌شود برطرف کند.

اگر بازنشانی کار نکرد، باتری خود را کالیبره کنید. این کار را می توان با اجازه دادن به باتری لپ تاپ ایسوس شما انجام داد و سپس آن را تا 100٪ شارژ کنید. هنگامی که لپ تاپ ایسوس شما به طور کامل شارژ شد، آن را به مدت 3 تا 4 ساعت به برق متصل نگه دارید تا از موفقیت آمیز بودن کالیبراسیون اطمینان حاصل کنید.

اگر هیچ یک از این راه حل ها کار نمی کند، ممکن است مشکل جدی تری در مورد مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس شما وجود داشته باشد. لپ‌تاپ ایسوس خود را به مرکز خدمات لپ‌تاپ ایسوس ببرید تا از آن‌ها بخواهید آن را بررسی کنند. آنها راحت تر از شما می توانند مشکل را تشخیص داده و برطرف کنند.

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باتری لپ تاپ ایسوس شما شارژ نشود. شایع ترین دلیل، خرابی آداپتور برق است. اگر آداپتور برق شما به درستی کار نکند، نمی تواند انرژی کافی برای شارژ باتری شما را تامین کند. یکی دیگر از دلایل رایج رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ‌تاپ ایسوس، اگر لپ‌تاپ ایسوس شما نتواند مصرف برق خود را به درستی تنظیم کند، نمی‌تواند باتری شما را شارژ کند. علاوه بر این، اگر در نحوه طراحی پورت شارژ لپ تاپ ایسوس شما مشکلی وجود داشته باشد، می تواند از مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس شما جلوگیری کند.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس

5 راه برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس

زمانی که مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس شما را برطرف کنید، می تواند خسته کننده باشد. ممکن است سعی داشته باشید در یک پرواز طولانی کارهایی را انجام دهید، یا می‌خواهید برای یک سخنرانی مهم در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید. در هر صورت، چند راه برای رفع این مشکل وجود دارد.

آداپتور برق متناوب را تعویض کنید

اگر باتری لپ تاپ ایسوس شما شارژ نمی شود، ابتدا باید آداپتور برق متناوب را تعویض کنید. یک آداپتور AC جدید معمولاً مشکل را حل می کند و باتری لپ تاپ ایسوس شما را شارژ می کند.

اگر آداپتور برق متناوب یدکی ندارید، می توانید آن را از یکی از دوستان یا اعضای خانواده قرض بگیرید. فقط مطمئن شوید که همان مدل لپ تاپ ایسوس شما باشد. همچنین می توانید یک آداپتور برق متناوب جدید را به صورت آنلاین یا در یک فروشگاه لوازم الکترونیکی محلی خریداری کنید.

لپ تاپ ایسوس خود را بازنشانی کنید

اگر باتری لپ تاپ ایسوس شما شارژ نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که لپ تاپ ایسوس خود را ریست کنید. این کار را می توان با جدا کردن کابل برق از لپ تاپ ایسوس و سپس خارج کردن باتری انجام داد. پس از جدا شدن باتری، دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. با این کار، شارژ باقی مانده در رایانه تخلیه می شود و تنظیمات مدیریت انرژی پاک می شود. پس از 30 ثانیه، باتری را دوباره وصل کرده و سیم برق را وصل کنید. لپ تاپ ایسوس خود را روشن کنید و ببینید درست شارژ می شود یا خیر. اگر این کار را انجام دهد، عالی است! اگر نه، به مرحله عیب‌یابی بعدی بروید.

این مطلب را از دست ندهید   هنگ کردن Chromebook

کانکتورهای باتری را تمیز کنید

اگر باتری لپ تاپ ایسوس شما شارژ نمی شود، یکی از اولین چیزهایی که باید بررسی کنید کانکتورهای باتری است. این کانکتورها ممکن است به مرور زمان خورده یا شل شوند و از شارژ شدن باتری جلوگیری کنند.

برای تمیز کردن کانکتورهای باتری:

  1. لپ تاپ ایسوس خود را خاموش کنید و آداپتور برق متناوب را جدا کنید.
  2. باتری را از لپ تاپ ایسوس خود خارج کنید.
  3. از یک سواب پنبه ای یا مسواک استفاده کنید تا کنتاکت های فلزی روی باتری و لپ تاپ ایسوس را به آرامی بشویید. شما همچنین می توانید از یک محلول صابون ملایم یا سرکه برای کمک به شکستن هرگونه خوردگی استفاده کنید.
  4. زباله ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید و لپ تاپ ایسوس خود را دوباره سرهم کنید.
  5. آداپتور برق متناوب را به برق وصل کنید و دوباره لپ تاپ ایسوس خود را شارژ کنید.
  6. تنظیمات سیستم را بررسی کنید
  7. تنظیمات سیستم را بررسی کنید: اگر باتری لپ تاپ ایسوس شما شارژ نمی شود اولین کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات سیستم را بررسی کنید. ممکن است در پیکربندی رایانه شما مشکلی وجود داشته باشد که باعث شارژ نشدن باتری شود. برای بررسی تنظیمات سیستم، کنترل پنل را باز کرده و روی «سیستم» کلیک کنید. سپس بر روی گزینه Power Options کلیک کنید.

در پنجره گزینه های برق، اطمینان حاصل کنید که تنظیمات «باتری» روی «بهینه سلامت باتری» تنظیم شده است. اگر روی چیز دیگری تنظیم شده است، آن را به آن تنظیم تغییر دهید و روی «ذخیره تغییرات» کلیک کنید. اکنون، دوباره باتری لپ تاپ ایسوس خود را شارژ کنید. اگر این کار نکرد، به راه حل بعدی بروید.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ ایسوس چقدر عمر می کنند؟

درایورها و سیستم عامل خود را به روز کنید

اگر مشکلی در رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس خود دارید، به روز رسانی درایورها و سیستم عامل خود را بررسی کنید. درایورهای قدیمی یا فاسد می توانند مشکلات زیادی از جمله مشکلات باتری ایجاد کنند. بنابراین همیشه ایده خوبی است که مطمئن شوید درایورهای شما به روز هستند.

برای به روز رسانی درایورهای خود، می توانید از Windows Update استفاده کنید یا آخرین نسخه ها را از وب سایت سازنده دانلود کنید و آخرین نسخه ها را دانلود کنید. شما باید با سازنده لپ تاپ ایسوس خود برای به روز رسانی سیستم عامل تماس بگیرید. آنها دستورالعمل های خاصی در مورد به روز رسانی سیستم عامل برای مدل خاص شما خواهند داشت.

هنگامی که درایورها و سیستم عامل خود را به روز کردید، لپ تاپ ایسوس خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید آیا مشکل شارژ باتری حل شده است یا خیر. اگر نه، به مرحله عیب‌یابی بعدی بروید.

پیشنهاد مطالعه: روش های مهم برای بررسی لپ تاپ ایسوس 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =