نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

شارژ نشدن لپ تاپ/ اگر شما نیز با مشکل پورت (سوکت) لپ‌تاپ خود مواجه شده‌اید این مقاله می تواند به روند تعمیر لپ‌تاپ شما کمک کند. پس پیش از اقدام سریع به خریدن شارژر جدید و یا جایگزینی سیستم شارژ خواندن این مقاله را از دست ندهید.

یکی از قطعاتی که ممکن است خرابی آن موجب خرابی دیگر قسمت های لپ‌تاپ شما شود همین سوکت شارژر است چرا که برق از طریق سوکت شارژ وارد لپ‌تاپ شما می شود و اگر شما متوجه خرابی این بخش نشوید ممکن است به دیگر قطعات لپ‌تاپ شما آسیب وارد شود.

گاهی شما با عدم شارژ لپ‌تاپ خود مواجه می‌شوید که در ابتدا به چک کردن اتصال شارژر خود به پریز برق و اتصال صحیح سوکت شارژر خود به لپ تاپ مشغول می شوید و معمولا با انجام این کار‌ها پاسخ گرفته و لپ‌تاپ شما شروع به شارژ شدن می‌کند.

اما اگر با این کار مشکل شارژ لپ‌تاپ شما بر طرف نشود شما مجبور به جدا کردن شارژر از لپ‌تاپ و بررسی عمیق تر قطعات مربوط به شارژ لپ‌تاپ می شوید که پیشنهاد می شود در این روند از یک فرد وارد به این مسائل کمک بگیرید.

شارژ نشدن لپ تاپ

شناسایی دلیل خرابی پورت شارژر

پس از متوجه شدن خرابی باید بررسی‌کنیم که خرابی پورت شارژر به چه علت و از کجا می‌باشد، مقصر اصلی می تواند خرابی باتری، آداپتور برق یا قطعی کابل‌ها باشد؛ ابتدا از یک مولتی‌متر استفاده کنید تا در نتیجه استفاده از آن بدانید مشکل از شارژر است یا لپ‌تاپ، با استفاده از مولتی‌متر شارژر را وصل کرده و در صورت صحیح کار کردن شارژر بدانید که مشکل از باتری لپ‌تاپ شماست، که در این صورت احتمالا مجبور به تعویض باتری خواهیدشد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس

اما در صورتی که آداپتور ولتاژ صحیحی را منتقل نمی‌کرد، با روش‌های زیر می‌توانید به بررسی آن بپردازید :

اگر از آداپتور برق خارج نشود ممکن است مشکل کابل‌کشی رخ داده باشد که در این بخش شما باید آداپتور از طریق دو‌شاخه به برق شبکه متصل شود و جریان AC را به DC تبدیل می‌کند. شما باید این تنظیمات را به دقت و درستی انجام دهید و اگر نمی‌توانید از یک شارژر تعویض که معمولا در فروشگاه تعمیرگاه لپ‌تاپ محلی شما موجود است تهیه کنید.

گاهی اوقات نیز ممکن است از میزان بالای دمای لپ‌تاپ شما، لپ تاپ شما شارژ نشود.

داغ شدن بیش از اندازه لپ‌تاپ باعث دو چیز می شود، اول اینکه باعث خاموش شدن لپ‌تاپ به صورت اتوماتیک می شود تا سیستم آسیب نبیند. و دوم این است که سنسور دمای باتری زمانی که دمای آن را بیش از حد بداند، یک سیگنال به سیستم می فرستد تا دیگر باتری شارژ نشود و آسیب نبیند.

رایج ترین دلیل خرابی سوکت شارژر لپ‌تاپ

یکی از رایج ترین دلایلی که منجر به بروز اختلال در امر شارژ شدن لپ‌تاپ می شود استفاده از شارژر‌های تقلبی است، این دسته از شارژر‌ها به دلیل عدم کیفیت دستگاه را با مشکلات متعددی رو‌به‌رو می‌کنند.

یکی دیگر از مواردی که باعث خرابی سوکت شارژر لپ‌تاپ می‌شود اتصال و عدم اتصال شارژر به لپ‌تاپ است که باعث شل شدن سوکت شارژر می‌شود که اگر در مدت زمان طولانی این کار تکرار شود می‌تواند به سوکت شارژر لپ‌تاپ شما آسیب برساند.

در این مقاله به خرابی‌هایی که برای شارژر و سوکت شارژر لپ‌تاپ می‌تواند پیش آید پرداختیم و گفتیم که با چه کار‌هایی می‌توانیم از خرابی شارژر یا سوکت شارژر لپ‌تاپ خود مطمئن شویم. امیدواریم که این مقاله در راستای بهبود عملکرد لپ تاپ شما کمک کننده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر کیبورد لپ‌تاپ ایسوس

آیا می دانید: دلایل داغ شدن شارژر لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =