نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر در هنگام راه‌اندازی به جای ورود به سیستم عامل، با صفحه آرم ASUS/ROG منجمد مواجه شدید، لطفاً به راه‌حل‌های زیر مراجعه کنید.

نحوه تعمیر صفحه آرم یخ زده ASUS / ROG

لوازم جانبی را بردارید و بایوس را به روز کنید

  • لوازم جانبی مانند هارد اکسترنال، چاپگر، کارت حافظه، CD/DVD، دانگل و غیره را بردارید.
  • بایوس را به آخرین نسخه به روز کنید، درباره نحوه استفاده از EZ Flash برای به روز رسانی نسخه BIOS Notebook بیشتر بدانید.
  • لطفاً از رایانه دیگری برای جستجو و دانلود بایوس در سایت پشتیبانی ASUS برای مدل معیوب استفاده کنید، سپس بایوس را در درایو USB کپی کنید. اگر رایانه شخصی دیگری ندارید، درایو USB، یا بایوس تا به امروز به روز شده است، لطفاً این مرحله را نادیده بگیرید.

برای انجام بازنشانی CMOS

  1. لطفا آداپتور برق متناوب را بردارید.
  2. توجه: لطفاً آداپتور برق متناوب لپ‌تاپ TP420IA و مدل UX425IA ایسوس را جدا نکنید. (این مدل‌ها برای انجام فرآیند بازنشانی سخت باید آداپتور برق متناوب را وصل کنند.)
  3. لطفا باتری را بردارید (برای مدل های باتری قابل جابجایی)
  4. توجه: برخی از مدل ها نمی توانند بسته باتری را جدا کنند (مدل های باتری غیر قابل جابجایی)، لطفاً این مرحله (ب) را نادیده بگیرید. به عنوان مثال در تصویر زیر (C) یک بسته باتری قابل جابجایی وجود دارد.
  5. لطفاً لپ‌تاپ را خاموش کنید (دکمه روشن/خاموش را به مدت 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا چراغ روشن/خاموش خاموش شود تا به اجبار خاموش شود)، سپس دکمه پاور را به مدت 40 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا CMOS Reset شود.
  6. باتری را دوباره نصب کنید (برای مدل های باتری قابل جابجایی) و آداپتور برق متناوب را وصل کنید، سپس سعی کنید لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   چرا لپ تاپ هنگام راه اندازی هنگ می کند؟

برای بارگیری پیش فرض های بهینه شده بایوس

وارد تنظیمات BIOS شوید. لطفا ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید. اگر لپ‌تاپ روی صفحه نشان‌واره متوقف شده است، لطفاً دکمه روشن/خاموش را به مدت 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا چراغ پاور خاموش شود تا اجباری خاموش شود.

پس از خاموش شدن لپ تاپ چند ثانیه منتظر بمانید. دکمه [F2] را فشار داده و نگه دارید، سپس دکمه روشن/خاموش را کلیک کنید. (دکمه F2 را تا زمانی که صفحه BIOS نمایش داده نشود رها نکنید.)

تنظیمات BIOS را در حالت BIOS – UEFI بازیابی کنید. در حالت UEFI، می‌توانید مورد را از طریق کلیدهای جهت‌نما و Enter صفحه‌کلید، پد لمسی یا ماوس انتخاب و انتخاب کنید.

  1. پس از وارد شدن به پیکربندی بایوس، با استفاده از کلید داغ[F7] یا مکان نما به حالت پیشرفته بروید.
  2. برای بارگیری پیش فرض های بهینه شده بایوس. صفحه [ذخیره و خروج] را انتخاب کنید، مورد [بازیابی پیش فرض ها] را انتخاب کنید سپس [Ok].
  3. برای بررسی گزینه بوت صحیح است. صفحه [Boot] را انتخاب کنید مورد [Boot Option #1] را انتخاب کنید سپس از گزینه boot با [محافظه رسانه صحیح انتخاب شده] اطمینان حاصل کنید.
  4. ذخیره و خروج از تنظیمات صفحه [Save & Exit] را انتخاب کنید، مورد [Save Changes and Exit] را انتخاب کنید سپس [Ok].

تنظیمات BIOS را در BIOS – Legacy mode بازیابی کنید. در حالت Legacy، فقط می‌توانید موارد را با استفاده از کلیدهای جهت‌نما و کلید Enter انتخاب کنید.

  1. وارد تنظیمات BIOS شوید.
  2. برای بارگیری پیش فرض های بهینه شده بایوس. صفحه [ذخیره و خروج] را انتخاب کنید، مورد [بازیابی پیش فرض ها] را انتخاب کنید سپس [بله] را انتخاب کنید.
  3. برای بررسی گزینه بوت صحیح است. صفحه [Boot] را انتخاب کنید. مورد [Boot Option #1] را انتخاب کنید سپس از گزینه boot با [محافظه ذخیره سازی رسانه صحیح انتخاب شده] اطمینان حاصل کنید.
  4. ذخیره و خروج از تنظیمات صفحه [Save & Exit] را انتخاب کنید، مورد [Save Changes and Exit] را انتخاب کنید سپس [Yes] را انتخاب کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تشخیص خرابی قطعه لپ تاپ

وارد Safe mode شده و سیستم را ریست کنید

  • به : نحوه ورود به حالت ایمن مراجعه کنید.
  • پس از وارد شدن به حالت Safe Mode، لطفا از فایل های شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، سپس سیستم را ریست کنید. رجوع شود به:

تفاوت لپتاپ گیمینگ و معمولی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =