نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

زمانی که شما در حال کار کردن با لپ‌تاپ ایسوس خود هستید، چندین برنامه را معمولا با هم باز می­کنید، که اگر در میان آن‌ها برنامه‌های سنگین وجود داشته باشد مثل اپلکیشن‌های برنامه نویسی، بازی‌های با گرافیک بالاو … ممکن است یک دفعه متوجه شوید که قدر با کار کردن با لپ‌تاپ خود نیستید و لپ‌تاپ شما هنگ کرده است.

هنگ کردن به معنای متوقف شدن لپ‌تاپ از کار‌کردن می­باشد. که ممکن است هر کسی با آن مواجه شده باشد در ادامه این مقاله می­پردازیم به حل و بررسی این موضوع.

چرا لپ‌تاپ دچار هنگ می­شود؟

معمولا لپ‌تاپ‌ها از بار زیادی که بر روی آن‌ها تحمیل شده و حجم کار‌هایی که در صف انجام قرار گرفته اند این موضوع رخ می­دهد. این موضوع به خصوص در کار‌های آنلاین مثل بازی‌های آنلاین، جلسات آنلاین، کلاس آنلاین و … بسیار آزاردهنده باشد، که ما قصد داریم با آموزش روش‌هایی مهم اما ساده شما را در امر بهبود کارکرد لپ‌تاپ خود و عدم هنگ کردن مجدد آن یاری کنیم.

هنگ کردن لپ‌تاپ

روش‌های جلوگیری از هنگ کردن لپ‌تاپ

اولین پلنی که می­توانید در رابطه با این مشکل پیاده کنید، هیچ کاری نکردن است!

شاید در نگاه اول به نظر شما عجیب بیاید که می­گوییم در رابطه با هنگ کردن لپ‌تاپ خود هیچ کاری نکنید، اما منظور از این حرف چیست؟

منظور منطقا این نیست که شما لازم نیست در مقابل هنگ کردن لپ‌تاپ‌تان کاری انجام دهید، بلکه منظور این است که شما باید چند دقیقه به لپ‌تاپ خود فرصت دهید تا اگر به علت به وجود آمدن سربار روی CPU سیستم تان دچار این مشکل شده­اید لپ‌تاپ با پرداختن به ترتیب به دستوراتی که به آن داده شده است این سربار را خود به خود از بین برده و شما مجددا قادر خواهید بود به لپ‌تاپ خود دستورات جدید بدهید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر ال‌سی‌دی شکسته لپ‌تاپ

بررسی لپ تاپ

برای رفع هنگ کردن لپ‌تاپ گاهی لازم است چک کنید که لپ‌تاپ تان قفل نشده باشد که در صورت قفل شدن تنها راه ری‌استارت کردن می‌باشد. حال از کجا بفهمیم که لپ‌تاپ قفل شده است؟ بهتر است چک کنید که caps lock شما کار می­کند یا خیر. که اگر کار نکند یعنی لپ‌تاپ شما قفل شده است و در نتیجه ی این موضوع باید لپ تاپ خود را خاموش و روشن و یا ری استارت کنید.

اجرای برنامه‌های سنگین

یکی دیگر از عللی که موجب هنگ کردن لپ‌تاپ شما می­شود این است که یک برنامه با ایجاد بار زیاد بر روی CPU و یا RAM باعث قفل شدن و در نتیجه هنگ کردن لپ‌تاپ شما می­شود. که اگر caps lock شما پاسخ نمی­دهد باید از مسیر زیر task manager را باز کرده و برنامه‌ای که پاسخ نمی‌دهد یا بار زیاد ایجاد کرده را متوقف کنید بعد از این کار 10 تا 20 ثانیه طول می­کشد تا برنامه مورد نظر بسته شود. به task manager از مسیر ctrl + alt + del می‌توانید دسترسی پیدا کنید.

داغی بیش از اندازه لپ تاپ

اگر از روش‌های بالا جواب نگرفتید و لپ‌تاپ شما همواره با مشکل هنگ کردن رو به رو بود نیاز است تا لپ‌تاپ خود را خاموش روشن کنید. شما باید به نحوی عمل کنید که در واژه لپ‌تاپ شما از فشاری که بر روی آن قرار داشته است کمی استراحت کند برای این موضوع نیاز است تا شما لپ‌تاپ را خاموش کرده پس از چندی صبر کردن به منظور خنک شدن، خاموش شدن کامل لپ‌تاپ سپس دوباره به روشن کردن اقدام کنید. ممکن است پس از روشن کردن از شما بپرسد که آیا می­خواهید به حالت عادی راه اندازی شود؟ که شما گزینه بله را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مادربرد لپ‌تاپ چیست ؟

در این مقاله در قالب راه کار‌هایی مفید برای جلوگیری از چگونگی پیشگیری هنگ کردن لپ‌تاپ، علل به وجودآمدن هنگ لپ‌تاپ و راه کارهای کارآمدی با شما همراه بودیم که امیدواریم با خواندن مقاله شما را در راستای بهبود کارکرد لپ‌تاپ‌تان یاری داده باشیم.

آیا می دانید: مشکلات لپ تاپ ایسوس در ویندوز 10

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 5 =