نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر لپ‌تاپ آبخورده/ لپ­تاپ­‌ها قشر بزرگی از ابزار­های الکترونیک و دیجیتال امروزی را تشکیل می‌­دهند به دست بسیاری از افراد و برای کار­های زیادی از لپ‌­تاپ­‌ها استفاده می‌شود. از همین رو اهمیت زیادی نیز دارند. همانطور که خود لپ­‌تاپ­‌ها در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار هستند سلامت آن­ها و اینکه درست کار کنند نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین یکی از اتفاقات ناگواری که برای لپ­‌تاپ­‌ها می­‌افتد این است که بر روی آن­ها مایعاتی مانند آب، آب میوه و چایی بریزد. اگر عمق آبخوردگی لپ­‌تاپ زیاد باشد ممکن است باعث سوختن قطعات مختلفی بشود و اگر عمق آن کم باشد با تعویض چند قطعه بتوان مشکل را حل کرد.

آبخوردگی اصطلاحی است که برای مواقعی که بر روی لپ‌­تاپ آب یا مایعات ریخته باشد استفاده می­‌شود. که موقع ریختن آب و مایعات بر روی لپ‌­تاپ به سرعت این آب به داخل لپ‌­تاپ نفوذ کرده و باعث آسیب دیدن به قطعات مختلف می‌­شود. در مورد اقدامات برای لپ‌­تاپ آبخورده باید توجه داشته باشید که باید نهایت سرعت عمل خود را به کار ببندید تا در سریع­ترین زمان ممکن بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در این مقاله همراه باشید.

راه­‌حل تعمیر لپ‌­تاپ آبخورده

حال می­خواهیم به بررسی موضوعات لازم راجع به آبخوردگی لپ­تاپ بپردازیم. تا در هنگام اتفاق افتادن بتوانید با آگاهی و سرعت عمل لازم از آسیب بیشتر به لپ­تاپ خود جلوگیری کنید. برای شناخت کافی این موضوع مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید.

خاموش کردن سریع لپ­‌تاپ

اولین و مهم­ترین کاری که در راستای ریختن آب روی لپ­‌تاپ باید انجام بدهید خاموش کردن لپ‌­تاپ است. هر چه سریع­تر این کار را انجام بدهید احتمال آسیب قطعات مهم کمتر می‌­شود. برای آسیب کمتر به لپ­‌تاپ خود و نهایت سرعت در این موارد می­‌توانید دکمه پاور را چند ثانیه نگه داشته تا لپ­‌تاپ خاموش بشود. جریان برق موجود در سیستم لپ­‌تاپ آسیب زاست و هر چه این خاموش کردن دیر تر اتفاق بیفتد به اجزای مهم‌­تری می­‌رسد و می­‌تواند تخریب بیشتری را رقم بزند.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ ایسوس چقدر عمر می کنند؟

تعمیر لپ‌تاپ آبخورده

جدا کردن باتری

اگر لپ­تاپ­تان باتری قابل جدا شدن داشته باشد باتری را در آورده و آن را خشک کنید و کنار بگذارید.

قرار دادن لپ­‌تاپ به صورت عدد 7

حرکت بعدی می‌­تواند قرار دادن لپ‌­تاپ به صورت عدد 7 بر روی یک پارچه خشک باشد تا از ورود آب به بخش­‌های زیرین آن جلوگیری شود.

باز کردن شاسی لپ‌­تاپ

باز کردن شاسی یکی از مراحل ریسکی است که خود شما باید تصمیم بگیرید که می­‌خواهید آن را انجام دهید یا خیر. اگر لپ­‌تاپ شما گارانتی داشته باشد با باز کردن درب شاسی آن گارانتی باطل می­‌شود. همچنین اول با ریختن مایعات بر روی لپ­‌تاپ­تان گارانتی از قبل باطل شده است. اگر برایتان مهم است که با این حال گارانتی نقض نشود می­‌توانید همان موقع با تماس گرفتن با نمایندگی تعمیرات ایسوس بازدید رایگان از لپ­‌تاپ خود را خواستار شوید. اما اگر می­‌خواهیم خودتان این کار را انجام دهید می‌­توانید درب شاسی را باز کرده ببینید که دقیقا چه بخش‌­هایی از آن آبخورده شده است. دقت داشته باشید در لپ­‌تاپ­‌های جدید باز کردن درب شاسی هر روز سخت­‌تر می‌­شود به خصوص در لپ­‌تاپ­‌های اپل و مایکروسافت.

در این مقاله با موضوع آبخوردگی لپ­‌تاپ در خدمت شما بودیم و خواستیم راه­کار­هایی که بعد از آبخوردگی لپ­‌تاپ ایسوس می‌­تواند برای شما مفید باشد را بیان کنیم و در صورت نیاز به تعمیر لپ­‌تاپ آبخورده خود به نمایندگی مجاز ایسوس مراجعه کرده و یا تماس بگیرید که با نهایت دقت و تخصص این کار برای شما انجام شود.

آیا می دانید: تاچ‌پد لپ تاپ ایسوس

این مطلب را از دست ندهید   راه اندازی یک GPU خارجی برای لپ تاپ ایسوس
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =